Ειδικότερα, ο νέος κανονισμός αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός του έτους και θα αναγκάζει από το 2021 τους προμηθευτές χρηματοοικονομικών προϊόντων να κοινοποιούν ποιες επενδύσεις πληρούν τα κλιματικά κριτήρια και χαρακτηρίζονται ως αειφόρες.
Σύμφωνα με το Reuters, στόχος είναι να στραφεί η χρηματοδότηση προς τις πράσινες πηγές ενέργειας και στην περίπτωση των μονάδων αερίου αυτό σημαίνει εκπομπές ρύπων έως 100 γραμμάρια ανά κιλοβατώρα. Δεδομένου του ότι αυτή τη στιγμή ακόμα και οι πιο σύγχρονες μονάδες αερίου εκλύουν την τριπλάσια ποσότητα ρύπων, αντιλαμβάνεται κανείς ότι δεν θα απολαμβάνουν στο εξής την ταμπέλα της αειφορίας.
Μια λύση είναι η εφαρμογή συστημάτων δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα, όπως επιχειρούν να κάνουν οι Equinor και Shell, αλλά εν γένει πρόκειται για μια ήττα του κλάδου του φυσικού αερίου, σύμφωνα με φορείς και ειδικούς.
Σημειώνεται τέλος πως στην περίπτωση των αγωγών, ο νέος κανονισμός τους χαρακτηρίζει ως αειφόρους μονάχα αν μπορούν να μεταφέρουν και ανανεώσιμα αέρια όπως το υδρογόνο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr