Το σχέδιο της κυβέρνησης περιλαμβάνει την τριχοτόμηση της ΔΕΠΑ και την πλήρη αποκρατικοποίηση των δύο σκελών της (υποδομών και εμπορίας).
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα διάταξη, δημιουργούνται δύο ανεξάρτητες εταιρείες η ΔΕΠΑ Υποδομών και η ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων. Και στις δύο το δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ θα μεταβιβάσει το 65% των μετοχών του δημοσίου. Αντίστοιχα, το νομοσχέδιο δεν προβλέπει κάποια ρύθμιση για το 35% που κατέχουν τα ΕΛΠΕ, τα οποία δεν έχουν κρύψει το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά του τομέα της Εμπορίας.
Από το ΥΠΕΝ έχουν διευκρινίσει ότι εφόσον τα Πετρέλαια αποκτήσουν για παράδειγμα το 100% της ΔΕΠΑ Εμπορίας θα είναι υποχρεωμένα βάσει της νομοθεσίας για τον ιδιοκτησιακό διαχωρισμό, να πουλήσουν το 35% που κατέχουν αντίστοιχα στην εταιρεία Υποδομών και αντίστροφα.
ΔΕΠΑ Εμπορίας
Προβλέπεται πως θα δημιουργηθούν δύο νέες εταιρείες, η ΔΕΠΑ Υποδομών και η ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων, ενώ η υφιστάμενη ΔΕΠΑ θα μετονομαστεί σε ΔΕΠΑ Εμπορίας. Στη τελευταία παραμένουν, «κατ’ ελάχιστον» όπως επισημαίνεται οι εξής δραστηριότητες: α) η συμμετοχή της ΔΕΠΑ Α.Ε. στην ΕΠΑ Αττικής ΑΕ (που έχει σήμερα περισσότερους από 350.000 πελάτες στο Λεκανοπέδιο), β) η εισαγωγή φυσικού αερίου στη χώρα (είτε μέσω αγωγών είτε υγροποιημένου φυσικού αερίου - ΥΦΑ) μέσω των μακροπρόθεσμων συμβάσεων προμήθειας της ΔΕΠΑ Α.Ε. είτε από οποιαδήποτε άλλη πηγή, γ) η προμήθεια φυσικού αερίου μέσω ή εκτός Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου ή Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου,
Στην ΔΕΠΑ Εμπορίας παραμένουν, επίσης: δ) η εισαγωγή, προμήθεια και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, ε) ο ανεφοδιασμός οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο μέσω ιδιόκτητων πρατηρίων ή μέσω συνεργαζόμενων δικτύων πρατηρίων, συμπεριλαμβανομένων όλων των σχετικών συμβάσεων, και τη χρήση του εμπορικού σήματος «FISIKON», στ) η προμήθεια τελικών πελατών, μη συνδεδεμένων σε Δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου ή στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) ή σε Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ), με συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή ΥΦΑ, μεταξύ άλλων και για χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου σε κινητήρες μέσων θαλάσσιας και χερσαίας μεταφοράς, ζ) η προμήθεια απομακρυσμένων Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου.
ΔΕΠΑ Υποδομών
Στην ΔΕΠΑ Υποδομών, στην οποία επίσης θα πωληθεί το 65% όπως και στη ΔΕΠΑ Εμπορίας (ή το 100% στην περίπτωση που πωλήσουν και τα ΕΛΠΕ), μεταβιβάζονται: α) οι συμμετοχές της ΔΕΠΑ Α.Ε. στις εταιρείες διαχείρισης των Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου Αττικής (ΕΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε.), Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας (ΕΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Α.Ε.) και λοιπής Ελλάδας (ΔΕΔΑ Α.Ε.), β) η κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε. επί των παγίων των Δικτύων Διανομής, γ) το δίκτυο οπτικών ινών που ανήκει στην κυριότητα της ΔΕΠΑ Α.Ε., δ) δικαιώματα και υποχρεώσεις της ΔΕΠΑ Α.Ε. αναφορικά με την ανάπτυξη, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων υποδομής δικτύων διανομής συμπεριλαμβανομένων σχετικών έργων συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή μικρής κλίμακας ΥΦΑ, εξαιρουμένων των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της ΔΕΠΑ Α.Ε. σε διεθνή έργα, όπως δεσμεύσεις ποσοτήτων στο διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας- Βουλγαρίας (IGB) ή στο πλωτό τερματικό αεριοποίησης ΥΦΑ (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.
ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων
Υπό δημόσιο έλεγχο θα παραμείνει η ΔΕΠΑ Διεθνών Εργων ΑΕ που θα διατηρήσει τις συμμετοχές της επιχείρησης σε μεγάλα έργα φυσικού αερίου ή αγωγούς. Σε αυτή θα περιέλθουν τα διεθνή έργα (IGI, EastMed, IGB κ.α) αλλά και μελλοντικές συμμετοχές όπως για παράδειγμα στον σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (Floating Storage Regasification Unit –FSRU) στην Αλεξανδρούπολη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr