Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ θα υπογραφούν ταυτόχρονα η διακρατική συμφωνία Ελλάδας - Βουλγαρίας για το έργο, η συμφωνία μετόχων μεταξύ των εταιριών που συμμετέχουν σε αυτό και η συμφωνία για τη χρηματοδότησή του με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ο IGB
Ο αγωγός, μήκους 182 χιλιομέτρων θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγκόρα της Βουλγαρίας. Θα διασυνδέεται με τον αγωγό φυσικού αερίου ΤΑΡ, που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2020, με το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου (ΕΣΦΑ) και μελλοντικά με τον πλωτό σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη. Έτσι θα παρέχει στη Βουλγαρία αρχικά και στην ευρύτερη περιοχή στη συνέχεια, πρόσβαση σε αέριο από την Κασπία αλλά και σε Υγροποιημένο Αέριο. Για τους λόγους αυτούς θεωρείται έργο υψηλής γεωπολιτικής σημασίας και κλειδί για την ανάδειξη της Ελλάδας σε περιφερειακό κόμβο φυσικού αερίου.
Ο προϋπολογισμός του αγωγού είναι 240 εκατ. ευρώ, σημαντικό μέρος των οποίων θα προέλθει από Κοινοτικά κονδύλια. Την μελέτη, κατασκευή και τη λειτουργία του Έργου έχει αναλάβει η Εταιρεία ICGB. Μέτοχοι της ICGB AD είναι η Βουλγαρική κρατική Εταιρεία Bulgarian Energy Holding (BEH) (50%) και η ελληνική Εταιρεία ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (50%), στην οποία συμμετέχουν ισομερώς η ΔΕΠΑ και η ιταλική EDISON. Η αρχική μεταφορική ικανότητα θα είναι 3 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο με δυνατότητα επαύξησης στα 5 δισ. Η ΔΕΠΑ έχει ήδη αναθέσει την προμήθεια των σωλήνων και την εργολαβία κατασκευής.
Το «πράσινο φως» για την υπογραφή των συμφωνιών άναψε μετά από διαβουλεύσεις με τη βουλγαρική πλευρά που είχαν ο κ. Χατζηδάκης και η διοίκηση της ΔΕΠΑ στο περιθώριο της ΔΕΘ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη διακρατική συμφωνία για τον ελληνοβολγαρικό αγωγό υπεγράφη 10 χρόνια πριν, το 2009, όταν ο κ. Χατζηδάκης ήταν και πάλι υπουργός Ενέργειας. Εκτιμάται ότι ο αγωγός θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2021.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr