Σημειώνεται ότι ο αγωγός που σχεδιάζεται να μεταφέρει φυσικό αέριο από την κοιτάσματα της ανατολικής Μεσογείου μέσω Κύπρου, Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας έχει περάσει από τη φάση της προμελέτης και ήδη εκτιμάται ότι ως έργο είναι τεχνικά και εμπορικά βιώσιμο και ανταγωνιστικό.
Στο φόντο αυτό μετά από ενημέρωση που έγινε στις Βρυξέλλες από το στέλεχος της γενικής διεύθυνσης Ενέργειας της ΕΕ , Milos Momot, τονίστηκε για άλλη μια φορά ότι ο αγωγός έχει περιληφθεί στη λίστα των λεγόμενων Projects Of Common Interest (Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος) στον τομέα της ενέργειας της ΕΕ και έχει ήδη λάβει χρηματοδότηση ύψους 34,5 εκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη μέρους του κόστους των μελετών.
Ωστόσο δεν είναι ο East Med το μόνο έργο με καταγεγραμμένο το Ευρωπαϊκό ενδιαφέρον. Υπάρχει και ο ΤΑΡ ως έργο PCI, καθώς αποτελεί τμήμα του Νοτίου διαδρόμου φυσικού αερίου και προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2020. Ο αγωγός θα μεταφέρει αέριο από τα ελληνοτουρκικά σύνορα μέσω Αλβανίας στην Ιταλία, προέλευσης αρχικά από το Αζερμπαϊτζάν και σε επόμενη φάση πιθανώς από το Τουρκμενιστάν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έργα ΡCI κρίνονται κάθε δυο χρόνια και διαμορφώνεται μια σχετική λίστα, που περιλαμβάνει σχέδια επενδύσεων που μπορεί να τύχουν ταχύτερης αδειοδότησης και επαρκούς χρηματοδότησης από Κοινοτικά κονδύλια.. Σήμερα, μάλιστα, Τετάρτη ξεκινά στην Κομισιόν η διαδικασία διαμόρφωσης της νέας λίστας των έργων που θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2019.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr