Ο κ. Σταθάκης παρουσίασε τους βασικούς άξονες της στρατηγικής για τη διασύνδεση της νησιωτικής χώρας, τονίζοντας ότι οι πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα φέρουν και τη σφραγίδα της Ελλάδας. Σημείωσε ότι η ιδιαιτερότητα των νησιών αποκτά στρατηγική σημασία: «Σήμερα, τα περισσότερα νησιά εξακολουθούν να καλύπτουν τις ενεργειακές τους ανάγκες καίγοντας πετρέλαιο το οποίο επιβαρύνει ιδιαίτερα το περιβάλλον και δεν αναφέρομαι μόνο στα μικρά νησιά, αλλά και στα μεγάλα νησιά, όπως η Κρήτη. Έχουν υψηλότερο κόστος, το οποίο επιβαρύνει μέσω των χρεώσεων ΥΚΩ το σύνολο των καταναλωτών της χώρας. Η δαπάνη αυτή ανέρχεται περί τα 700- 800 εκατ. ετησίως».
Αναφέρθηκε δε, στα έργα των διασυνδέσεων τα οποία, μετά από πολλά χρόνια καθυστέρησης, έχουν σήμερα δρομολογηθεί. «Η πρώτη φάση για τη διασύνδεση των Κυκλάδων βρίσκεται στο στάδιο της δοκιμαστικής λειτουργίας, θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση, καθώς και η διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο. Παράλληλα, για τα μικρότερα νησιά, τα οποία δεν θα διασυνδεθούν, ανοίγει ο δρόμος ώστε να αλλάξουμε το ενεργειακό τους μείγμα και να δημιουργήσουμε συνθήκες ενεργειακής αυτονομίας», υπογράμμισε ο Υπουργός, αναφέροντας ως παράδειγμα τα καινοτόμα έργα στην Τήλο, την Ικαρία και τον Άη Στράτη.
Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, ο Υπουργός τόνισε ότι οι πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας θα συνδυαστούν με μεγάλες τομές στις υφιστάμενες υποδομές. Ήδη έχει γίνει μεγάλη πρόοδος από τον ΑΔΜΗΕ μέσα από τρία στρατηγικά έργα:
1. τους έξυπνους μετρητές τόσο για παραγωγούς όσο και για καταναλωτές
2. τα έξυπνα Κέντρα Ελέγχου σε κάθε νησί
3. την ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για την προώθηση νέων εφαρμογών στην ηλεκτρική αγορά
Επίσης, έχει ολοκληρωθεί το βασικό πλαίσιο των αρχών, της λειτουργίας και των κανόνων διαχείρισης των Έξυπνων Νησιών και θα ακολουθήσει από τη ΡΑΕ προκήρυξη διαγωνισμού για την υλοποίηση πρωτοποριακών έργων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr