Στο πλαίσιο της ενότητας «Νέος ενεργειακός χάρτης για την περιοχή», η κ. Παπαλεξανδρή τόνισε τη σημασία του έργου για τη χώρα μας, την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και την ήπειρο συνολικά. Αναφέρθηκε επίσης στη σταθερή πρόοδο –εντός χρονοδιαγράμματος και στόχων– που σημειώνουν τα έργα και στις τρεις Περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας από όπου διέρχεται ο αγωγός.
Σε διάστημα 1,5 περίπου χρόνου από την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών:
- 441 χλμ. της όδευσης του αγωγού έχουν καθαριστεί και διαμορφωθεί – πάνω από το 80% της συνολικής διαδρομής
- 404 χλμ. αγωγού έχουν ενωθεί, και 371 χλμ. έχουν συγκολληθεί
- 276 χλμ. αγωγού έχουν τοποθετηθεί στην τάφρο κι έχουν καλυφθεί με χώμα (πάνω από το 50% της όδευσης του ΤΑΡ στην Ελλάδα), και
- 180 χλμ.. γης βρίσκονται σε διαδικασία αποκατάστασης.
Επιπλέον,
- άνω του 95% των σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν στο ελληνικό τμήμα του αγωγού έχει παραδοθεί στα λιμάνια της Καβάλας, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, ενώ
- έχουν ήδη ξεκινήσει και οι υδροστατικές δοκιμές – ένα από τα τελικά στάδια της κατασκευής
Η Διευθύντρια του ΤΑΡ για την Ελλάδα αναφέρθηκε επίσης στην κομβική σημασία της συνεργασίας μεταξύ ΤΑΡ και τοπικών κοινοτήτων, αφενός για την κατασκευή του έργου και αφετέρου για το σχεδιασμό και την εκτέλεση του εκτεταμένου Προγράμματος Κοινωνικών και Περιβαλλοντικών Επενδύσεων, συνολικού ύψους €32 εκατ., που ο ΤΑΡ υλοποιεί εθελοντικά στις επηρεαζόμενες από το έργο περιοχές.
Κλείνοντας, η κ. Παπαλεξανδρή παρέθεσε τα οφέλη που αποφέρει ο ΤΑΡ για την Ελλάδα και την κληρονομιά που αφήνει στη χώρα «στην οικονομία, την κοινωνία και τον πολιτισμό· σε ενεργειακό, στρατηγικό και γεωπολιτικό επίπεδο· σε τεχνολογία και υποδομές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr