Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από την ίδια τη ΔEΗ. Η επιχείρηση θα δεχτεί προτάσεις για χρηματοδότηση του από συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, οι οποίες θα είναι ενταγμένες στις προσφορές, τις οποίες και θα αξιολογήσει. Η τεχνολογία που έχει επιλέξει η ΔEΗ, είναι αυτή που χρησιμοποιείται σε παρόμοιες σύγχρονες εγκαταστάσεις, δηλαδή κλειστού τύπου με μόνωση αερίου. Επιπλέον ο κατασκευαστής θα εγγυάται ότι δεν θα απαιτείται καμία συμπλήρωση αερίου σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 15 ετών.
Σύμφωνα με την προκήρυξη της ΔEΗ, ο ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα πρέπει να ολοκληρώσει τη μελέτη αδειοδότησης μέσα σε οκτώ μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης. Η κατασκευή του έργου θα γίνει σε διάστημα 17 μηνών από της στιγμή της έκδοσης της άδειας δόμησης.
Το ΚΥΤ της λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαΐδα 5, είναι το μεγαλύτερο συνοδευτικό έργο που αφορά τη συγκεκριμένη επένδυση της ΔEΗ, η ολοκλήρωση της οποίας θα επιτρέψει στην επιχείρηση να συνεχίσει την αξιοποίηση των κοιτασμάτων λιγνίτη της περιοχής.
Εκτός από αυτό το έργο, το Δ.Σ. της ΔEΗ αποφάσισε να προχωρήσει σε συμφωνία (Service Level Agreement) με τον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς-ΑΔΜΗΕ για την ανάθεση κατασκευής της γραμμής μεταφοράς που θα συνδέει το ΚΥΤ με το δίκτυο. Με βάση τη συμφωνία, η ΔEΗ θα καταβάλλει στον ΑΔΜΗΕ τίμημα 3,55 εκατομμύρια ευρώ το οποίο θα παραμείνει σταθερό και δεν θα υπόκειται σε αναθεώρηση.
Σημειώνεται ότι η επένδυση της λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαίδα 5, ισχύος 66 μεγαβάτ, έχει συμβατικό τίμημα 1,4 δισ. ευρώ. Επικεφαλής της κοινοπραξίας που ανέλαβε το έργο, είναι η ελληνική ΤΕΡΝΑ, η οποία έχει ήδη εγκατασταθεί στο εργοτάξιο διαμορφώνοντας τους χώρους όπου θα κατασκευαστεί η νέα μονάδα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr