Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, σε εξέλιξη βρίσκονται επαφές για τις πρώτες συμφωνίες με την Motor Oil του Ομίλου Βαρδινογιάννη στον τομέα προμήθειας αργού και με την Energean Oil στον τομέα της έρευνας και εξόρυξης υδρογονανθράκων (upstream). Στόχος, είναι η αξιοποίηση των συνεργειών των δύο εταιριών διύλισης της χώρας για την ενίσχυση του ανταγωνισμού τους στην αγορά του εξωτερικού, δεδομένου ότι η Motor Oil είναι εξαγωγική σε ποσοστό 70% και τα ΕΛΠΕ σε ποσοστό 40% καθώς η ύφεση της εγχώριας αγοράς σε συνδυασμό με την λειτουργία της νέας μονάδας της Ελευσίνας, ενίσχυσαν τον εξαγωγικό προσανατολισμό του Ομίλου.
Η συμφωνία που κατά τις ίδιες πληροφορίες βρίσκεται στα «σκαριά» αυτή την περίοδο, θα επιτρέψει για πρώτη φορά την εισαγωγή φθηνού πετρελαίου από τη μακρινή Βενεζουέλα στη χώρα μας. Σε συνέχεια των επαφών που ξεκίνησαν με την Βενεζουέλα επί Παναγιώτη Λαφαζάνη και συνεχίστηκαν και με τον Πάνο Σκουρλέτη, ως εποπτεύοντες υπουργοί, η διοίκηση των ΕΛΠΕ είχε επαφές με την κρατική εταιρία της Βενεζουέλας PDVSA (Petroleos de Venezuela S.A) για να εξετάσουν τις δυνατότητες προμήθειας αργού.
Αντίστοιχες επαφές το ίδιο διάστημα με τη Βενεζουέλα φαίνεται ότι έκαναν και στελέχη της Motor Oil αφού και τα δύο ελλληνικά διυλιστήρια έχουν δυνατότητα να επεξεργάζονται δύο από τους τύπους του αργού της Βενεζουέλας. Οι δύο εταιρίες κατέληξαν τελικά να εξετάζουν την μεταξύ τους δυνατότητα συνεργασίας με αποτέλεσμα την τελευταία επίσκεψη στη Βενεζουέλα να την κάνουν από κοινού και να καταλήγουν, όπως όλα δείχνουν, σε συμφωνία. Οι ίδιες πληροφορίες φέρουν την Μοtor Oil και τα ΕΛΠΕ να έχουν συμφωνήσει για την από κοινού μεταφορά του πρώτου φορτίου αργού από τη Βενεζουέλα, βάζοντας τα θεμέλια σε μια ποιο διευρημένη συνεργασία σε διάφορους τομείς που μπορεί να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους.
Η νέα διοίκηση του κ. Στάθη Τσοτσορού (πρόεδρος) και κ. Γρηγόρη Στεργιούλη (διευθύνων σύμβουλος) προχωράει σε ένα συνολικότερο επανασχεδιασμό της πολιτικής προμηθειών αργού που στηρίζεται κατά βάση στους μεσάζοντες ( traders) επιβαρύνοντας το κόστος με ένα ποσό που έφτανε μέχρι και 1,5 δολάρια το βαρέλι. Στο πλαίσιο αυτό, εκτός της Μακρινής Βενεζουέλας, έχει ξεκινήσει ένα γύρο επαφών με χώρες παραγωγούς πετρελαίου , όπως η Αίγυπτος, η Λιβύη, το Ιράκ, η Ρωσία, το Ιράν. Η διοίκηση των ΕΛΠΕ βρέθηκε για τρίτη φορά χθες στην Τεχεράνη συνοδεύοντας τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά, επιδιώκοντας μια καλή συμφωνία προμήθειας ιρανικού αργού, εν όψει της αναμενόμενης άρσης των κυρώσεων από τους επιθεωρητές του ΟΗΕ στο τέλος Δεκεμβρίου.
Μια καλή συμφωνία με το Ιράν, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΠΕ κ. Γρ. Στεργιούλη, θεωρείται η προμήθεια μέχρι και 4 εκατ. βαρελιών περσικού αργού το μήνα. Στις διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών βρίσκεται και η αποπληρωμή των χρεών ύψους 700 εκατ. ευρώ δολαρίων περίπου των ΕΛΠΕ προς την κρατική εταιρία του Ιράν NIOC.
Η δεύτερη συνεργασία που προωθείται αυτό το διάστημα είναι με την Energean Oil για την επίμαχη χερσαία περιοχή της Αρτας-Πρέβεζας στον διαγωνισμό που διενεργεί το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, η οποία στηρίζεται και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Τα αρμόδια στελέχη των εταιριών έχουν ήδη δύο συναντήσεις με αυτό το θέμα, κάτι που εάν τελικά ολοκληρωθεί θα σηματοδοτήσει μια νέα στρατηγική για τις δύο ελληνικές εταιρίες στην εγχώρια αγορά υδρογονονθράκων.
Η διοίκηση των ΕΛΠΕ εμφανίζεται όμως ανοιχτή σε συνεργασίες με κάθε ενδιαφερόμενη εταιρία που δραστηριοποείται σε τομείς, όπως η ηλεκτροπαραγωγή και το φυσικό άεριο όπου στοχεύει να επεκταθεί προσβλέποντας στην μετεξέλιξη του σε ένα ολοκληρωμένο ενεργειακό Ομιλου που θα διαθέτει στην αγορά πλήρες «πακέτα» ενεργειακών προϊόντων. Η μεταφορά LNG στα νησιά φέρεται να είναι στα άμεσα πλάνα του Ομίλου, ενώ από στις πρώτες προτεραιότητες είναι η βελτίωση τόσο της αποδοτικότητας του τομέα της διύιλισης όσο και της εμπορίας.
Χ.Λ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr