Όπως επισημαίνει μάλιστα σε επιστολή της «η όλη προσπάθεια για την αντιμετώπιση του προβλήματος «χάνεται» στα γρανάζια 6 υπουργείων και σε ένα κυκεώνα λαθών», ενώ αποδίδουν στις εκάστοτε κυβερνήσεις «έλλειψη πολιτικής βούλησης για σύγκρουση με τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα και την διαφθορά, η ανυπαρξία σχετικής μελέτης εφαρμογής και προγραμματικού σχεδιασμού, με την παράλληλη εμπλοκή και την σύγχυση αρμοδιοτήτων εφαρμογής, στις υπηρεσίες 6 Υπουργείων είναι η αιτίες για τη μη λύση του θέματος». Οι πρατηριούχοι εντοπίζουν σε 4 σημεία τα λάθη στην εφαρμοζόμενη πολιτική αντιμετώπισης της παράνομης διακίνησης καυσίμων.
Πρώτο λάθος: Αντί να επιβάλλει την εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών σε πετρελαϊκές επιχειρήσεις που εισάγουν, διυλίζουν, εξάγουν και εμπορεύονται αφορολόγητα καύσιμα, το επιβάλλει στα πρατήρια που δεν κάνουν λαθρεμπόριο. Στην πράξη μόνο ένας μικρός αριθμός πρατηρίων (5%-7%) είναι διακινητές λαθρεμπορικών καυσίμων.
Δεύτερο λάθος: Αντί να απογράψει και να καταγράψει σε βάση δεδομένων το σύνολο των αποθηκευτικών χώρων (δεξαμενές) που βρίσκεται σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, δια μέσου των οποίων διακινούνται πετρελαιοειδή προϊόντα και ιδιαίτερα των υποεδάφιων δεξαμενών κ.λπ., για την εγκατάσταση του συστήματος, τελικώς αυτό εγκαθίσταται μόνον, στις κατά δήλωση δεξαμενές.
Τρίτο λάθος: Για λόγους δημοσίου συμφέροντος και απόλυτου ελέγχου των δεδομένων του ηλεκτρονικού συστήματος εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης και διάθεσης των καυσίμων, έπρεπε να προκηρυχτεί Δημόσιος Μειοδοτικός Διαγωνισμός για την απόκτηση του συστήματος από το Ελληνικό Δημόσιο, με προκαθορισμένες αυστηρές τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές (ενιαίο λογισμικό), το σύνολο του κόστους (200 εκατ. ευρώ), θα μπορούσε να καλυφθεί άπαξ από τον Ειδικό Λογαριασμό Πετρελαιοειδών (Ν.3335/2005) για να συλλάβει την εκτιμώμενη δασμοφοροδιαφυγή που ανέρχεται σε 1 δισ. ευρώ ετησίως.
Τέταρτο λάθος: Αντί ο έλεγχος για την παράνομη διακίνηση καυσίμων να ξεκινήσει από τον πρώτο κρίκο της αλυσίδας, δηλαδή πετρελαϊκές επιχειρήσεις που εισάγουν, διυλίζουν, διακινούν και εμπορεύονται αφορολόγητα πετρελαιοειδή προϊόντα, ξεκίνησε από τον τελευταίο κρίκο της αλυσίδας, δηλαδή πρατήρια υγρών καυσίμων.
Σήμερα οι περισσότερες Περιφέρειες δεν έχουν ενημερωμένο αρχείο και δεν γνωρίζουν πόσα είναι τα ενεργά Πρατήρια και οι εγκαταστάσεις Εμπόρων πετρελαίου θέρμανσης της περιοχής τους και πόσοι έχουν εγκαταστήσει το σύστημα. Επίσης δεν γνωρίζουν οι αρμόδιες υπηρεσίες τον αριθμό των δεξαμενών που υποχρεούνται να συνδεθούν με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών, αφού ο αριθμός των προς έλεγχο δεξαμενών είναι κατά δήλωση των υπόχρεων επιχειρήσεων και όχι αποτέλεσμα απογραφής των υπηρεσιών.
Η Ομοσπονδία φέρνει στο προσκήνιο το θέμα νοθείας του υγραερίου: «Τους τελευταίους μήνες αναπτύσσεται νέο φαινόμενο παραβατικότητας στο υγραέριο κίνησης. Κάποιοι, εκμεταλλευόμενοι τα νομοθετικά κενά και την έλλειψη σχετικών ελέγχων, διαθέτουν βιομηχανικό υγραέριο ως υγραέριο κίνησης, τσεπώνοντας την διαφορά του ΕΦΚ, σε βάρος των δημοσίων εσόδων. Για το θέμα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα, πριν πάρει διαστάσεις η παραβατικότητα, ανάλογη με την αγορά πετρελαιοειδών» αναφέρει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr