Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Η αμερικανική εταιρεία που ενδιαφέρεται να μπει στο έργο είναι η Chevron ως επικεφαλής κοινοπραξίας στο Καζακστάν. που εκμεταλλεύεται σημαντικά κοιτάσματα πετρελαίου για τα οποία αναζητεί τρόπο μεταφοράς προς τις διεθνείς αγορές. Η ρωσική πλευρά ζητά από Ελλάδα και Βουλγαρία να μειώσουν το ποσοστό τους (24.5% έκαστη), ώστε να δοθεί στους Αμερικανούς. Η πρόταση του κ. Στεφάνου είναι η Ελλάδα και η Βουλγαρία να δεχθούν μείωση του ποσοστού τους ώστε να διευκολυνθεί η αμερικανική συμμετοχή, αλλά αυτό να γίνει με την καταβολή χρηματικού αντιτίμου. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Chevron είναι διατεθειμμένη να το καταβάλει.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως η Ρωσική πλευρά, μέχρι τώρα δεν έχει δεσμευτεί όσον αφορά τις εγγυήσεις ελάχιστης ποσότητας πεταρελαίου προς μεταφορά μέσω του αγωγού, το οποίο είναι το άλφα και το ωμέγα του εγχειρήματος αφού έτσι θα καταστεί βιώσιμος. Επίσης ζητά την ολοκληρωτική διαχείριση όλου του αγωγού, συμπεριλαμβανομένου και του ελληνικού τμήματος, πράγμα για το οποίο αντιδρούν οι εμπλεκόμενες ελληνικές εταιρείες που απειλούν με αποχώρηση.
Ο κ. Στεφάνου προτείνει ναι μεν η Transneft να έχει το μάνατζμεντ, ωστόσο στην εκτελεστική επιτροπή της διαχείρισης του αγωγού να συμμετέχουν τρεις ρώσοι και δύο επιπλέον μέλη εκ των οποίων ο ένας να έχει εκτελεστικό δικαίωμα. όσον αφορά τη διαχείριση του αγωγού. Και αυτή η πρόταση εκτιμάται από κύκλους της αγοράς ότι θα γίνει δεκτή.