Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) Α.Ε ετέθη σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης το 2014.
Είναι ουσιαστικά η τελευταία ευκαιρία για την επιχείρηση, καθώς ο πρώτος διαγωνισμός ακυρώθηκε και ο δεύτερος παρήλθε άγονος.
Από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης το θέμα της ΕΛΒΟ τρέχουν ο Αναπληρωτής Υπουργός Βιομηχανίας κ. Στέργιος Πιτσιόρλας και ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Παναγιώτης Ρήγας που έχουν ήδη κάνει επαφές με υποψήφιους επενδυτές.
Οι εργαζόμενοι φτάνουν σήμερα τα 320 άτομα και για ορισμένους εξ αυτών έχουν κινηθεί διαδικασίες μετάταξης στον ΟΑΣΘ.
Ο διαγωνισμός αφορά την συνολική εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, δηλαδή ακίνητα, κτιριακές εγκαταστάσεις στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου Θεσσαλονίκης, εξοπλισμός και Δικαιώματα Πνευματικής και Βιομηχανικής ιδιοκτησίας. Όλα τα περιουσιακά στοιχεία θα μεταβιβασθούν «όπως είναι και βρίσκονται» και ειδικότερα στην πραγματική και νομική κατάσταση και στον τόπο που θα βρίσκονται κατά την ημερομηνία υπογραφής της Σύμβασης. Ρητώς δηλούται ότι τα Περιουσιακά Στοιχεία εκποιούνται με τον εξοπλισμό τον οποίο φέρουν (εάν τέτοιος υφίσταται) και με το σύνολο των διαθέσιμων αρχείων τους (εάν τέτοιο αρχείο υφίσταται) κατά τη στιγμή υπογραφής της Σύμβασης.
Η Προσφορά παραμένει σε ισχύ και δεσμεύει τον Διαγωνιζόμενο που την υπέβαλε για χρονικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής Προσφορών
Η περίοδος ισχύος της Προσφοράς δύναται να παραταθεί για χρονικό διάστημα έως και έξι (6) ακόμη μήνες, κατόπιν προηγούμενης έγγραφης δήλωσης του Εκκαθαριστή προς τον Διαγωνιζόμενο που την υπέβαλε.
Η περίοδος κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών ορίζεται σε 20 ημέρες (ως 11.30 στις 04.03.2019).
Στην οικονομική προσφορά των ενδιαφερόμενων θα πρέπει να περιλαμβάνεται εγγυητική επιστολή, ύψους 10 εκατ. ευρώ, από πιστωτικό ίδρυμα που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα.
Για την ιστορία, σκοπός της Εταιρείας είναι η βιομηχανική κατασκευή και διάθεση οχημάτων πάσης φύσεως στρατιωτικού εν γένει εξοπλισμού, κινητήρων Ντίζελ για οποιαδήποτε χρήση, σταθερών κινητήρων, γεωργικών ελκυστήρων, μοτοσυκλετών, μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και των εξαρτημάτων και ανταλλακτικών αυτών καθώς και η επισκευή και συντήρηση αυτών. Τον Αύγουστο του 2000, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της Εταιρείας, το 43% των μετοχών της και η διοίκηση πέρασαν στην κοινοπραξία ιδιωτικών εταιριών συμφερόντων της «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ» μέχρι και τον Ιούνιο του 2010, οπότε η Διοίκηση επέστρεψε στο Ελληνικό Δημόσιο. Σήμερα, το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας διαιρείται σε 1.157.900 μετοχές με συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου σε ποσοστό 85,49%.
Ο αρχικός διαγωνισμός, δυνάμει της από 24.04.2017 κηρύχθηκε άγονος λόγω μη υποβολής νομότυπων προσφορών. Εν συνεχεία, δυνάμει της από 01.08.2017 διακήρυξης, ο Εκκαθαριστής, σύμφωνα τον Νόμο, διεξήγαγε Επαναληπτικό δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για τα Περιουσιακά Στοιχεία, στον οποίο, επίσης, ουδεμία προσφορά υπεβλήθη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr