Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής», η άνοδος αυτή οφείλεται στα κίνητρα απόσυρσης, τις φοροελαφρύνσεις, την μεταστροφή των καταναλωτών σε φθηνότερα εμπορικά σήματα, όπως της Dacia και της Skoda, τις εκπτώσεις στις τιμές των Ι.Χ. και στις παραγγελίες χονδρικής.
Να σημειωθεί πως τη ζωηρότερη ζήτηση είχαν η Ισπανία και η Βρετανία κατά το παρελθόν έτος. Στη μεν πρώτη οι πωλήσεις αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 18% και στη δεύτερη κατά 9,3%. Στην Ε.Ε. διακινήθηκαν πέρυσι στην αγορά 12.550.771 αυτοκίνητα, σύμφωνα με την ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών, ΑCEA. Στη Δυτική Ευρώπη –Ε.Ε. και Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία– πουλήθηκαν 13.006.451 οχήματα.
Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αύξηση των πωλήσεων δεν οφείλεται τόσο σε ανάκαμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης. «Τόσο λίγα αυτοκίνητα όσο φέτος έχουν να αγοραστούν από ιδιώτες από το 2000», επισημαίνει ο αναλυτής του κλάδου Πίτερ Φας στην εταιρεία ΕΥ. Αυτό σημαίνει ότι μεγάλο μέρος των πωλήσεων διεκπεραιώθηκε από εταιρικούς πελάτες και για εμπορική χρήση. Στην Ισπανία ειδικά η κυβέρνηση έχει επανειλημμένα παρατείνει το πρόγραμμα χρηματοδότησης Plan PIVE, στο πλαίσιο του οποίου προσφέρεται μείωση τιμών στα νέα οχήματα χαμηλών ρύπων. Οταν οι οδηγοί αλλάζουν το παλιό Ι.Χ. με ένα καινούργιας τεχνολογίας, εξασφαλίζουν 2.000 ευρώ έκπτωση. Στη Γαλλία, πάντως, οι πωλήσεις τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 6,8% εξαιτίας της αβεβαιότητας των καταναλωτών για τις προοπτικές της οικονομίας. Η γαλλική ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών τόνισε, τέλος, πως δεν έχει λόγους να προσβλέπει σε ανάκαμψη της αγοράς το 2015.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr