Ήδη σήμερα Τετάρτη (20/12) γίνεται η παραλαβή ενός από τα τέσσερα νέα ATR, ενώ χθες «βαφτίστηκε» η «ναυαρχίδα» Airbus 321 neo με το όνομα «Κύπρος» στο διεθνες αεροδρόμιο Λευκωσίας «Γλαύκος Κληρίδης» σφραγίζοντας την απόφαση για ενίσχυση της παρουσίας στην μαρτυρική Μεγαλόνησο, όπου ζητούμενο είναι, όπως είπε και στην ειδική τελετή ονοματοδοσίας ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης, η τόνωση της συνδεσιμότητας με το εθνικό κέντρο και την Ευρώπη.
Συνολικά εν όψει και των νέων κανονισμών με τους ρύπους η SKY express εξοπλίζει τα νέα αεροπλάνα τύπου τζετ με κινητήρες CFM, που έχουν μικρότερη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές αλλά και ATR που ειδικά στα νησιώτικα περιβάλλοντα όπου πετούν κυρίως έχουν πιο φιλικό αποτύπωμα άνθρακα..
Έτσι, αναμένεται να παραλάβει 4 αεροσκάφη ATR72-600 μέχρι τον Απρίλιο του 2024, καθώς και δύο Airbus Α320neo το τρίμηνο Απριλίου - Ιουνίου. Αυτή τη στιγμή ο στόλος της SKYexpress περιλαμβάνει 24 αεροσκάφη, εκ των οποίων 11 είναι Airbus. Τα 8 είναι Airbus 330 neo, 2 Α321neo και 1 Α320ceo.
Τα δύο νέα αεροσκάφη Airbus που θα παραληφθούν μέσα στο α’ εξάμηνο του έτους θα εκτελούν σε πρώτη φάση πτήσεις charter και από τον Οκτώβριο θα αρχίσουν να εκτελούν τακτικές πτήσεις.
Ο ιδρυτής και πρόεδρος του ομίλου IOGR αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο περιθώριο της τελετής ονοματοδοσίας του πρώτου Airbus A321neo, στο πρόβλημα που έχει ανακύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα με τους κινητήρες Pratt & Whitney και που αναμένεται να καθηλώσει τους επόμενους μήνες εκατοντάδες Airbus A320neo. «Ο καταναλωτής πλέον θα ψάχνει να βρει με ποιον κινητήρα θα πετάει», τόνισε χαρακτηριστικά ο Γ. Γρύλος, επισημαίνοντας ότι οι κινητήρες που έχουν επιλεγεί για τα αεροσκάφη της SKY express είναι κατασκευασμένοι από την εταιρεία CFM και ως εκ τούτου δεν επηρεάζεται η λειτουργία της εταιρείας.
«Οι κινητήρες που έχουν τα νέα αεροσκάφη μας εξασφαλίζουν 20% λιγότερες εκπομπές C02. Οι κινητήρες CFM καταναλώνουν κατά 20% λιγότερο σε καύσιμο και κατά συνέπεια σε ρύπους, κάτι που σημαίνει ότι μειώνεται το κόστος ανά επιβάτη», τόνισε ο Κωνσταντίνος Ηλιάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. .
Η οικονομική πορεία
Στο μεταξύ το 2023 αποτελεί την πρώτη κερδοφόρα χρήση για την εταιρεία-μέλος του ομίλου IOGR, συμφερόντων του Κρητικού επιχειρηματία Γιάννη Γρύλου.
Σύμφωνα με το επενδυτικό της πλάνο, η αεροπορική εταιρεία, η οποία εκτιμάται ότι το 2023 θα καταγράψει τζίρο πέριξ των 350-360 εκατ. ευρώ,
Ως προς τις επιδόσεις της αεροπορικής για το 2023, το σύνολο της επιβατικής κίνησης της SKY express εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 4,5 εκατ., έναντι 3,8 το 2022, με τις διαθέσιμες θέσεις (capacity) της φετινής χρονιάς να έχουν διαμορφωθεί στα 5,7 εκατ. και το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην αγορά του εσωτερικού να ξεπερνά πλέον το 30% και να προσεγγίζει το 33% από 28% πέρυσι.
Σε ό,τι αφορά τα πρώτα νούμερα για το 2024, ο Γεράσιμος Σκαλτσάς, chief commercial officer της SKYexpress, έδωσε ένα πρώτο στίγμα, επισημαίνοντας ότι «αυτή τη στιγμή οι προκρατήσεις για την επόμενη χρονιά έχουν ξεπεράσει κατά 75% τις προκρατήσεις που είχαν πραγματοποιηθεί πέρυσι τέτοια εποχή».
Τόνισε, δε, ότι η αεροπορική αναμένεται να αναπτύξει περαιτέρω το δίκτυο συνεργασιών interline, αφού «αυτή την εβδομάδα ολοκληρώσαμε άλλες δύο σημαντικές συνεργασίες, η μία αφορά συνέργεια με μία μεγάλη βρετανική εταιρεία και η άλλη με μια μεγάλη εταιρεία των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων».
Ενίσχυση της παρουσίας στην Κύπρο
«Η SKY express είναι μια δημιουργική εταιρεία που μεγαλώνει και βελτιώνεται. Το σημαντικό είναι η ανάπτυξη, η δημιουργία νέων προϊόντων, ευέλικτων για τον καταναλωτή», είπε, μεταξύ άλλων, ο Γ. Γρύλος.
Στην κατεύθυνση αυτή, η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει έτι περαιτέρω την παρουσία της στην Κύπρο. Ενδεικτικό της στρατηγικής της εταιρείας είναι το όνομα «Κύπρος» που φέρει πλέον το πρώτο Airbus A321neo της SKYexpress. «Προχωράμε συνεχώς σε σημαντικές επενδύσεις εδώ στην Κύπρο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Skyserv, η οποία εξειδικεύεται στην εξυπηρέτηση επιβατών και αεροσκαφών στα αεροδρόμια της Λάρνακας και της Πάφου. Μέσω της Skyserv σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού δίνουμε ευκαιρίες καριέρας ήδη σε 300 Κυπρίους και συνεχίζουμε. Επενδύουμε συστηματικά σε τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό, φιλικό προς το περιβάλλον. Όλες αυτές οι κινήσεις δείχνουν ότι η παρουσία μας στην Κύπρο δεν είναι ευκαιριακή, αλλά μόνιμη, συνειδητή και με μακρύ ορίζοντα. Ήρθαμε για να μείνουμε και να γίνουμε μέρος της προόδου της Κύπρου. Για να συμβάλουμε στη συνδεσιμότητα του τόπου και στην περαιτέρω οικονομική και τουριστική ανάπτυξή του», είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Γρύλος.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης, κατά την τελετή για την ονοματοδοσία του αεροσκάφους της αεροπορικής, τόνισε: «Η εταιρεία, όπως καταδεικνύει και η προσθήκη των δύο AIRBUS A321 neo, θωρακίζεται συνεχώς με νέα αεροσκάφη, δηλώνοντας έτσι και την πρόθεση της να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί. Φέτος, εξυπηρετήθηκαν ή εξυπηρετούνται 157 δρομολόγια από 56 αεροπορικές εταιρείες, συνδέοντας τη χώρα μας με 39 χώρες, ενώ στόχος μας για το επόμενο έτος είναι όπως η αεροπορική σύνδεση ενισχυθεί ακόμη περισσότερο».
Μέσα σε σχεδόν τρία χρόνια, από τον Φεβρουάριο του 2021, όταν η SKY express εγκαινίασε τα δρομολόγια εξωτερικού επιλέγοντας την Κύπρο ως τον πρώτο διεθνή προορισμό της, μέχρι σήμερα, η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει 6.047 πτήσεις από/προς Αθήνα, μεταφέροντας 655.000 επιβάτες και 516 πτήσεις από/προς Θεσσαλονίκη, μεταφέροντας 56.000 επιβάτες. Το 2022 ήταν χρονιά breakeven για τη συγκεκριμένη γραμμή και σήμερα είναι πλέον κερδοφόρα, με την πληρότητα να αυξάνεται σταθερά και τον αριθμό των επαναλαμβανόμενων επιβατών να ενισχύεται σταθερά.
Φέτος, η εταιρεία έχει καταγράψει αύξηση 31% σε επίπεδο επιβατών σε σχέση με το 2022 σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια από Κύπρο προς Ελλάδα.
Η ανάπτυξη της Skyserv
Σε ό,τι αφορά τη Skyserv, την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών του ομίλου IOGR, όπως επεσήμανε ο Νίκος Γρύλος, Chief Commercial Officer, «αυτή ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στην Κύπρο την 1η Ιουλίου του 2022 και έφερε τον ανταγωνισμό στα κυπριακά αεροδρόμια».
Όπως επεσήμανε, η Skyserv συνέβαλε στην ανάκαμψη των μεγεθών του αεροδρομίου της Λάρνακας, καθώς μείωσε τις τιμές του handling,ενισχύοντας έτσι την παρουσία στον αερολιμένα και κατά συνέπεια στη χώρα αεροπορικών εταιρειών, όπως η Wizz Air, η οποία διπλασίασε τα αεροπλάνα που είχε βάση στην Κύπρο.
«Απασχολούμε 300 εργαζόμενους, ξεκινήσαμε πέρυσι με 3 πτήσεις την ημέρα και θα κλείσουμε τη φετινή χρονιά με 10.000 πτήσεις. Καταγράφουμε κερδοφορία για την πρώτη μας χρονιά και έχουμε συγκεντρώσει σχεδόν το 30% του μεριδίου αγοράς μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο», συμπλήρωσε.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr