Πέρα από τις αποφάσεις για τη μετοχική εξέλιξη, βέβαια, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας κοιτάζει, επουλώνοντας τις πληγές από την πανδημία, να "πετάξει" σε νέους αναπτυξιακούς ορίζοντες, τόσο από άποψη δρομολογίων, όσο και υποδομών.
Στο κομμάτι των υποδομών, το μεγάλο ζήτημα είναι η χωρητικότητα, που σήμερα είναι στα 26 εκατ., επιβάτες το χρόνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες το «Ελ. Βενιζέλος» αναμένεται να αγγίξει το 90% της δυνατότητας που έχει για την εξυπηρέτηση επιβατών και έτσι θα πρέπει να προχωρήσει σε επενδύσεις. Για αναβάθμιση χώρων και κτιρίων.
Καθώς η πανδημία υποχωρεί και ανοίγει ξανά η αγορά της Ασίας είναι λογικό να αυξάνονται οι απαιτήσεις.
Η απευθείας σύνδεση της Ελλάδας, και συγκεκριμένα της Αθήνας, με χώρες της Ασίας βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο της στρατηγικής της διοίκησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος», επιτυγχάνοντας μέχρι στιγμής αποκατάσταση τόσο της επιβατικής κίνησης, όσο και των πτήσεων του 2019 σε ποσοστό 90% και 95% αντίστοιχα.
Μεγάλος στόχος η Ινδία
Προτεραιότητα της διοίκησης του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας αποτελεί η διείσδυση στην Ινδία, μια απαιτητική αγορά υψηλής στρατηγικής σημασίας δεδομένου ότι πρόκειται για έναν νέο προορισμό τόσο για την Αθήνα, όσο και για την Ελλάδα. Αλλωστε, η προσέλκυση Ινδών τουριστών στην Ελλάδα ευθυγραμμίζεται πλήρως με τη στόχευση σε υψηλού εισοδηματικού επιπέδου ταξιδιώτες, αφού το 2% των Ινδών είναι ιδιαίτερα ευκατάστατοι.
Το άνοιγμα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην αγορά της Ασίας περιλαμβάνει και την επανέναρξη των πτήσεων μεταξύ Αθήνας και Σαγκάης στις 22 Δεκεμβρίου από την Air China, κίνηση που σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της τουριστικής κίνησης από την Κίνα, η οποία από την εμφάνιση της πανδημίας παρέμεινε κλειστή. «Είναι μεγάλο νέο η έναρξη των πτήσεων Σαγκάη - Αθήνα. Κάτι αλλάζει στην Κίνα, πρώτη φορά από την εμφάνιση της πανδημικής κρίσης διαπιστώνουμε αυτή την εξωστρέφεια. Είναι ενθαρρυντικά τα σημάδια.
Ενδεικτικό της σημασίας της εν λόγω αγοράς για το αεροδρόμιό μας είναι το γεγονός ότι τους δύο πρώτους μήνες του 2020, πριν από την πανδημία, η κινεζική αγορά από τη 18η θέση στην οποία βρισκόταν μεταξύ των 20 κορυφαίων, αναρριχήθηκε στη 16η θέση», επεσήμανε η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Στις δυνατότητες ανάκαμψης της Αθήνας και της Ελλάδας εν γένει ως προορισμού επενδύουν την ίδια στιγμή η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες. Στην κατεύθυνση αυτή, η ουγγρική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Wizz Air ξεκίνησε πτήσεις από την Αθήνα προς το Βουκουρέστι στη Ρουμανία, το Τελ Αβίβ στο Ισραήλ και προς τα Τίρανα στην Αλβανία. Με την προσθήκη των νέων πτήσεων, η χαμηλού κόστους εταιρεία προσφέρει πλέον από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 12 δρομολόγια σε 11 χώρες και διευρύνει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στην Ελλάδα. Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ
Στην ίδια λογική, η AEGEAN Airlines αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω το δίκτυό της με την προσθήκη νέων προορισμών, ενώ στην ίδια κατεύθυνση αναμένεται να κινηθεί και η SKY express, ακολουθώντας τους δικούς της ρυθμούς ανάπτυξης. Την ίδια στιγμή, η ιρλανδική χαμηλού κόστους Ryanair επιστρέφει στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας με την εποχική της βάση και την προσθήκη νέων δρομολογίων, ενώ και η επίσης χαμηλού κόστους ισλανδική Play προετοιμάζεται για το ντεμπούτο της στην Αθήνα, τη οποία θα συνδέει με το Ρέικιαβικ.
Τέλος, η βρετανική Jet2 προσθέτει στο πτητικό της πρόγραμμα το δρομολόγιο Αθήνα- Στάνστεντ στο Λονδίνο, εκτός από τα υπάρχοντα που συνδέουν την ελληνική πρωτεύουσα με το Μάντσεστερ και το Μπέρμιγχαμ, με τις πτήσεις να ξεκινούν στα τέλη Φεβρουαρίου.
Οι αριθμοί
Την ψαλίδα σε σχέση με το 2019 περιορίζει, την ίδια στιγμή, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο οποίος βρίσκεται στο -11,3% σε επίπεδο επιβατικής κίνησης. Μέχρι στιγμής στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας εκτιμάται ότι έχουν διακινηθεί πάνω από 22,1 εκατ. ταξιδιώτες, με τον Δεκέμβριο να αναμένεται να αποτελέσει έναν από τους «δυνατούς» μήνες του 2022.
Τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου η κίνηση στο αεροδρόμιο υπολείπεται σε ποσοστό 3,5% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Η κίνηση εσωτερικού βρίσκεται στο συν 5,3% σε σχέση με τα προ πανδημίας νούμερα, ενώ η διεθνής κίνηση καταγράφει αρνητικό πρόσημο και διαμορφώνεται στο -7,5%.
Γιώργος Αλεξάκης - Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr