Mέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης, η διοίκηση της εταιρείας δεν μπορούσε να προσδιορίσει με ακρίβεια ποιες πτήσεις θα ακυρωθούν. Καλούσε τους επιβάτες να ενημερωθούν οι ίδιοι μέσω της ιστοσελίδας eurowiongs.com ή της εφαρμογής Eurowings-App, παράλληλα όμως υπoσχόταν ότι για όλες τις πτήσεις που ακυρώνονται, οι επιβάτες θα ενημερώνονταν μέχρι το βράδυ για πιθανά εναλλακτικά δρομολόγια. Εκτιμάται ότι οι ακυρώσεις αφορούν συνολικά 50.000 έως 70.000 επιβάτες.
Τα αιτήματα των απεργών
Όλα δείχνουν ότι μέχρι την τελευταία στιγμή η εταιρεία θα αναζητήσει άλλα πληρώματα που δεν απεργούν, κατά πάσα πιθανότητα σε άλλες θυγατρικές της Lufthansa, ώστε να πραγματοποιηθούν τελικά όσο το δυνατόν περισσότερες πτήσεις. Οι εργαζόμενοι της Eurowings προβάλλουν κυρίως μισθολογικά αιτήματα. Επιπλέον ζητούν λιγότερη «εντατικοποίηση» της εργασίας με περισσότερα διαλείμματα. O διευθυντής προσωπικού, Κάι Ντούβε, χαρακτηρίζει τις απαιτήσεις «υπερβολικές, σε μία εποχή που εκατομμύρια άνθρωποι ανησυχούν για έναν βαρύ χειμώνα και για αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος».
Παράλληλα, σύμφωνα με την DW, επικρίνει το συνδικάτο των πιλότων Vereinigung Cockpit (VC), λέγοντας ότι «παρότι έχουν εγκριθεί δύο συνεχείς αυξήσεις μέσα σε τέσσερις μήνες, με αποτέλεσμα οι αποδοχές να αυξάνονται πάνω από 10%, τώρα απαιτεί επιπλέον 14 ελεύθερες μέρες τον χρόνο, καθώς και μείωση του μέγιστου επιτρεπόμενου εβδομαδιαίου χρόνου εργασίας κατά πέντε ώρες». Με αυτά τα δεδομένα τίθενται σε κίνδυνο οι θέσεις εργασίας και το μέλλον της εταιρείας, προειδοποιεί ο Ντούβε.
Χρόνια προβλήματα στον κλάδο
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του συνδικάτου Ματίας Μπάιερ κατηγορεί τη διοίκηση της εταιρείας για «αδιαλλαξία» και υποστηρίζει ότι «δεν αρκεί απλώς να παρίστασαι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων». Σύμφωνα με το συνδικάτο, η συλλογική σύμβαση εργασίας που εφαρμόζεται σήμερα χρονολογείται από το 2015 και έκτοτε δεν έχει γίνει καμία αναπροσαρμογή ενώ τα τελευταία χρόνια ο φόρτος εργασίας έχει αυξηθεί σημαντικά.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούνιο η Eurowings είχε αναγκαστεί να ακυρώνει κάθε μέρα δεκάδες πτήσεις, ιδιαίτερα από τα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ και της Κολωνίας, καθώς το μόνιμο προσωπικό της εταιρείας δεν επαρκούσε και επιπλέον πολλοί εργαζόμενοι είχαν αναρρωτική άδεια λόγω κορωνοϊού. Η δύσκολη συγκυρία είχε προκαλέσει μία ακόμη αντιπαράθεση με το συνδικάτο VC, ο επικεφαλής του οποίου, Στέφαν Χερτ, επέκρινε την εταιρεία ότι «χρησιμοποιεί την πανδημία ως πρόσχημα για να καταργήσει θέσεις εργασίας και να επιδεινώσει το εργασιακό κλίμα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr