Στην πρόσκληση για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 30% του ΔΑΑ η ανταπόκριση των υποψηφίων επενδυτών, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι υψηλή. Στην κυβέρνηση δεν κρύβουν πως υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες αναφορικά με το διαγωνισμό που θα διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ και ήδη διατυπώνονται εκτιμήσεις πως η πώληση του 30% του ΔΑΑ θα μπορούσε να αποφέρει μέχρι και 1,5 δισ. ευρώ στο στα δημόσια ταμεία.
Τον προηγούμενο μήνα, ο εκτελεστικός πρόεδρος του Ταμείου, Άρης Ξενόφος, μιλώντας στο «2nd Athens – International Investment Synergies – Joint Ventures Forum» του Ελληνο-Ελβετικού Επιμελητηρίου, τόνισε αναφερόμενος στον εν εξελίξει διαγωνισμό, πως «μετά και την επιτυχή ολοκλήρωση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης, είναι ασφαλές να ειπωθεί πως τα συνολικά έσοδα από την ανάπτυξη του ΔΑΑ θα είναι ρεκόρ στην ιστορία του Ταμείου».
Οι οικονομικές επιδόσεις της «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ» και, κυρίως, η υψηλή επιβατική κίνηση στον αερολιμένα ενισχύουν αυτή την προσδοκία. Το 2018 καταγράφηκε διπλό ρεκόρ για το ΔΑΑ, τόσο σε επίπεδο διακίνησης επιβατών (24,1 εκατομμύρια) και πτήσεων (217 χιλιάδες), όσο και σε επίπεδο εσόδων (478 εκατ.) και προ φόρων κερδών (240 εκατ.). Εφέτος, με βάση τα τελευταία στοιχεία για το 2019, συνολικά, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2019 η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τα 14,24 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 7%. Η επιβατική κίνηση τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε άνοδο της τάξης του 3% και 9% αντίστοιχα.
Οι νέες επενδύσεις
Οι επικεφαλής του ΔΑΑ έχουν αναφέρει πως εφόσον ξεπεράστηκε το κατώφλι χωρητικότητας του αεροσταθμού, η Εταιρεία Αεροδρομίου θα προβεί σε σημαντικές κατασκευαστικές εργασίες για την επέκταση του αεροσταθμού καθώς και σε άλλες απαραίτητες επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητας.
Μέσα στο 2019 έχει ήδη ξεκινήσει σειρά εργασιών για τη βελτίωση των υποδομών του αερολιμένα. Μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν την επέκταση της Νότιας πτέρυγας του Κύριου Αεροσταθμού, τους χώρους λειτουργικής εξυπηρέτησης των επιβατών, την εμπορική και λειτουργική αναβάθμιση των χώρων του κτηρίου του ∆ορυφορικού Αεροσταθμού, επιπλέον ταινιοδρόμους και ιμάντες παράδοσης αποσκευών κ.α.
Οι ενδιαφερόμενοι
Το ζητούμενο, σχετικά με το θέμα του διαγωνισμού, είναι σε ποιο ύψος θα ανέβει ο πήχης του ανταγωνισμού και, κατά συνέπεια, των προσφορών. Μεταξύ των ενδιαφερόμενων έχουν αναφερθεί το καναδικό fund PSP Investments που ήδη ελέγχει το 40% του αερολιμένα, μέσω της AviAlliance, η γαλλική Vinci Airports, το αυστραλιανό fund Macquarie (έχει ήδη προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό), εγχώριοι και κινεζικοί όμιλοι, ενώ μένει να φανεί ποιες συμμαχίες θα διαμορφωθούν με τοπικούς "παίκτες”. Υπενθυμίζεται ότι στον ΔΑΑ η AviAlliance έχει ποσοστό 40%, το ΤΑΙΠΕΔ 30%, το ελληνικό Δημόσιο 25% και η οικογένεια Κοπελούζου 5%.
Υπενθυμίζεται πως ο ΔΑΑ ιδρύθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για περίοδο 30 ετών, σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου. Τον Φεβρουάριο του 2019 τέθηκε σε ισχύ η χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για επιπλέον 20 έτη (έως τις 11/06/2046).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr