Η ΥΠΑ, στο πλαίσιο μνημονιακής υποχρέωσης που συνδέεται με την εποπτεία και την ρύθμιση των 14 υπό αποκρατικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων, πρέπει να λειτουργήσει με νέο οργανόγραμμα με το οποίο αυτονομείται ο "Πάροχος Αεροναυτιλίας", δηλαδή οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Αυτό που φαίνεται ότι προσπαθεί να αποτρέψει ο υπουργός Μεταφορών, μεταβαίνοντας ο ίδιος στις Βρυξέλλες, είναι η μετατροπή στο σύνολό του ή μερικώς του "Παρόχου Αεροναυτιλίας" σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Πέραν του συσχετισμού της διαδικασίας με την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων ο Πάροχος Αεροναυτιλίας είναι αυτός που θα διαχειρίζεται και τα χρήματα του Eurocotrol τα οποία αποτελούν τους βασικούς πόρους της αεροναυτιλίας και προέρχονται από τα τέλη που πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες για την εκτέλεση υπερτήσεων στον Ελληνικό FIR.
Από την πλευρά τους, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας υποστηρίζουν ότι δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση, αφού η νέα εταιρεία/οργανισμός θα έχει ως μοναδικό μέτοχο το κράτος.
Αντίθετη είναι η άποψη της Ένωσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριου Κυκλοφορίας, η οποία, με ανακοίνωσή της, κάνει λόγο για "εκχώρηση του εθνικού εναέριου χώρου σε ιδιωτικά συμφέροντα", υπογραμμίζοντας ότι θα "αγωνιστεί για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ΥΠΑ" και παράλληλα, εξαγγέλλει απεργιακές κινητοποιήσεις (23 - 29 Σεπτεμβρίου).
Επίσης, χθες, η ΟΣΥΠΑ συγκάλεσε ευρεία σύσκεψη στο αμφιθέατρο της ΥΠΑ, προκειμένου να ενημερώσει τους εργαζομένους για τις τρέχουσες εξελίξεις.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς των αερομεταφορών, η ΥΠΑ πρόκειται να "αλλάξει τελείως πρόσωπο", καθώς θα διαχωριστεί ο "Πάροχος Αεροναυτιλίας", θα δημιουργηθεί η "Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων" (ΑΕΔΙΠΑ), στην οποία θα μεταφερθούν τα "ορφανά" περιφερειακά αεροδρόμια (αυτά που δεν ιδιωτικοποιήθηκαν) και θα ενσωματωθούν, υπό μία οντότητα, οι Κανονιστικές Αρχές της ΥΠΑ.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr