Απάντηση στα σχόλια που θέλουν την αύξηση των τελών χρήσης των αεροδρομίων μετά την ιδιωτικοποίησή τους έδωσε επίσης ο επικεφαλής της εταιρείας που ανέλαβε την διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας τονίζοντας ότι στόχος της εταιρείας είναι η αύξηση της επιβατικής κίνησης, που θα επιτευχθεί μέσω της αναπροσαρμογής των τελών χρήσης των αεροδρομίων μετά την ανάληψη της πλήρους διαχείρισής τους από την κοινοπραξία.
Στόχος όπως τόνισε ο Stefan Schulte είναι τα τέλη χρήσης να διαμορφωθούν στα 13 ευρώ ανά επιβάτη για τις πτήσεις εντός αλλά και εκτός ζώνης Σένγκεν. Σήμερα η τιμή διαμορφώνεται στα 12 ευρώ για τις εντός Σένκεν πτήσεις και στα 22 ευρώ για τις εκτός Σένκεν.
Διευκρίνισε επίσης ότι η παραλαβή των αεροδρομίων θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της χρονιάς, λέγοντας ότι η εταιρεία θα επενδύσει, μέσα στο πρώτο έτος χρονιά, περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ.
Αναλυτικά, τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης του Σουλτε έχουν ως εξής:
«[…] Η Ελλάδα έχει πολύ μεγάλο μέλλον και είναι πολύ ελκυστική τουριστικά. Αν δείτε πόσο μεγάλες είναι οι ουρές στα αεροδρόμια των νησιών, πόσο κακές οι υποδομές διαπιστώνει κανείς ότι χρειάζεται οπωσδήποτε να γίνουν άμεσα επενδύσεις.
Κάναμε την καλύτερη προσφορά από όλους, γι’ αυτό κερδίσαμε το διαγωνισμό. Και για να δώσω ένα παράδειγμα, είτε πάρετε τη Λίμα είτε αεροδρόμια σε άλλες περιοχές του κόσμου όπου έχουν γίνει παρόμοιοι διαγωνισμοί, οι κυβερνήσεις πάντα στο τέλος κερδίζουν, πολύ περισσότερα χρήματα από το να διαχειρίζονται μόνες τους τα αεροδρόμια. Εμείς επενδύουμε μόνο τον πρώτο χρόνο περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ στα αεροδρόμια με στόχο να λειτουργήσουν καλύτερα. Σε βάθος χρόνου όμως, επενδύουμε περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο. Η ιδιοκτησία παραμένει στο κράτος εμείς έχουμε μόνο το δικαίωμα της εκμετάλλευσης, αλλά παρόλ’αυτά επενδύουμε. Κι εκτός αυτού προσφέραμε, κι αυτό είναι διατυπωμένο στη σύμβαση, ότι το κράτος θα εισπράττει το 1/3 των κερδών. Άρα το 28% των κερδών μεταβιβάζεται κάθε χρόνο στο κράτος.
Αν δείτε σήμερα τα αεροδρόμια, το καλοκαίρι υπάρχει μεγάλη αναμονή για τους τουρίστες. Αυτό δεν είναι ελκυστικό. Στέκονται στην ουρά δύο ώρες, ίσως και περισσότερο μέσα στον ήλιο και σε κάθε διαδικασία πρέπει να στέκονται στην ουρά και να περιμένουν. Δεν έχουν αρκετές παροχές, δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν όλους αυτούς που θα έρθουν στην Ελλάδα γιατί ο διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης είναι μικρός και δεν υπάρχει αρκετά μεγάλος χώρος εξυπηρέτησης μπροστά από τους πύργους ελέγχου. Εκεί εμείς θα επενδύσουμε. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν καλύτερες υπηρεσίες, περισσότερες διευκολύνσεις, περισσότερη άνεση και οι τουρίστες θα είναι πιο ευχαριστημένοι. Θα υπάρξει η δυνατότητα να υπάρξουν περισσότερες διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία ή περισσότερος κόσμος στα εστιατόρια των αεροδρομίων.
[...] Πληρώνουμε 1 δισ. στο ελληνικό κράτος. Θέλουμε να βγάλουμε κέρδος, αλλά αυτό θα γίνει μόνο αν αναπτυχθούμε. Γι’ αυτό θα χρειαστούμε περισσότερο προσωπικό και θα κρατήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους εργαζομένους. Δεν θα κερδίσουμε έχοντας λιγότερο προσωπικό αλλά περισσότερο προσωπικό, περισσότερες πτήσεις, καλύτερο σέρβις με καλύτερες παροχές σε λιανικό εμπόριο, εστιατόρια κτλ. Και γι’αυτό θα είχε πολύ νόημα αν πάρουμε το οκ από το κράτος να μιλήσουμε με τους εργαζόμενους και να τους κάνουμε προσφορές. Θέλουμε να συνεργαστούμε μαζί τους.
[...] Σήμερα κάθε επιβάτης πληρώνει στην περιοχή του Σένγκεν 12 ευρώ για να πετάξει και εκτός Σένγκεν 22. Σύντομα αυτό θα φθηνύνει και θα είναι για όλους κατά μέσο όρο 13 ευρώ. Άρα θα είναι το ίδιο. Μεσοπρόθεσμα όταν θα έχουμε επενδύσει αρκετά, θα πάνε τα τέλη έως 18 ευρώ. Αλλά κι αυτό θα είναι φθηνότερο από αυτό που έχουν άλλα αεροδρόμια στο χώρο της Μεσογείου και δεν χρειάζεται να ανησυχούν τα νησιά γιατί κι εμείς θέλουμε να έχουμε περισσότερους επιβάτες.
[...] Νομίζω ότι είναι πολύ καλό και πολύ θετικό για την Ελλάδα ότι εμείς είμαστε πρόθυμοι να επενδύσουμε τόσα πολλά λεφτά και ότι πιστεύουμε σε αυτή την επένδυση. Μιλώντας με άλλες αεροπορικές επιχειρήσεις, μας λένε "πηγαίνετε σας παρακαλούμε, πηγαίνετε στην Ελλάδα! Επενδύστε! Γιατί πιστεύουμε στην Ελλάδα, θέλουμε να βάλουμε περισσότερες πτήσεις, αλλά δεν μπορούμε σήμερα με αυτές τις υποδομές. Στη Φρανκφούρτη και σε άλλες χώρες έχουμε πολύ καλή επαφή με τα συνδικάτα, νομίζω η κατάσταση θα αλλάξει όταν έρθουμε εδώ και θα έχουμε μία καλή συνεργασία μαζί τους.
[...] Δείχνουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο λειτουργούμε αεροδρόμια με πολύ μεγάλη επιτυχία και με μεγάλη υπευθυνότητα. Για παράδειγμα, στη Λίμα, το κράτος σήμερα εισπράττει πολύ περισσότερα χρήματα από το αεροδρόμιο από ό,τι πριν που το διαχειριζόταν μόνο του. Το ίδιο στην Αττάλεια. Αυτό σημαίνει ότι πραγματικά είμαστε σε θέση να πούμε ότι αυτό που προσφέρουμε οδηγεί σε ισχυρή ανάπτυξη, αύξηση της επιβατικής κίνησης, περισσότερες ανέσεις.»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr