Την ίδια στιγμή όμως υποστήριξε ότι οι προοπτικές της Ελλάδας είναι πολύ θετικές, ενώ υπενθύμισε ότι η μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο κοινοπρακτικό σχήμα υπό τη Fraport και τη συμμετοχή του Ομίλου Κοπελούζου, θα έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2016.
Τόσο ο Dr. Schulte, όσο και ο συνεταίρος του Δημήτρης Κοπελούζος, εμφανίστηκαν αισιόδοξοι και θετικοί όσον αφορά στη συνεισφορά της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στον ελληνικό τουρισμό και την οικονομία. Ο επικεφαλής της Fraport ανακοίνωσε πως έχει ήδη επισκεφθεί τα 9 από τα 14 αεροδρόμια και έχει συνομιλήσει με στελέχη και τοπικούς παράγοντες, ενώ ακολουθούν άμεσα και τα επόμενα. Σε τελικό στάδιο βρίσκεται και η ίδρυση της Fraport Greece.
Ο κ. Schulte δεν παρέλειψε όμως να επισημάνει, πως απαιτείται η επίλυση σειράς τεχνικών θεμάτων. Ενδεικτικά αναφέρθηκε στο γεγονός πως ακόμα δεν έχουν παραδοθεί από την κυβέρνηση στοιχεία για το προσωπικό των αεροδρομίων το οποίο, όπως είπε, οι νέοι διαχειριστές θέλουν να κρατήσουν.
Ο ίδιος υποστήριξε πως ακόμα και μετά την παρέλευση της πρώτης τριετίας (όταν θα ολοκληρωθούν οι επενδύσεις των 330 εκατ. ευρώ που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης στα αεροδρόμια) τα τέλη που θα πληρώνουν οι επιβάτες (18 ευρώ) θα είναι χαμηλότερα από τα αντίστοιχα σε ανταγωνιστικές τουριστικές αγορές της Ελλάδας όπως η Τουρκία, η Ισπανία, κλπ.
Κατά τον κ. Schulte, τα τέλη που είναι σήμερα 12 ευρώ για επιβάτες εντός Σενγκεν και 22 ευρώ για επιβάτες εκτός Σενγκεν θα αλλάξουν στα πρώτα χρόνια της παραχώρησης και θα διαμορφωθούν σε 13 ευρώ ανά επιβάτη ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης. Αργότερα μπορεί να αυξηθούν μέχρι και τα 18 ευρώ με τον επικεφαλής της Fraport να υποστηρίζει πως «δε μπορούμε να κινηθούμε εκτός αγοράς γιατί θέλουμε επιβάτες και κίνηση στα αεροδρόμια».
Οι επενδύσεις και τα έργα αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων θα γίνουν σταδιακά, με τη διοίκηση της Fraport να υποστηρίζει πως εκτός από τα γνωστά ζητήματα χωρητικότητας των αεροσταθμών, ποιότητας υπηρεσιών, δυνατότητας αεροδιαδρόμου, κλπ, υπάρχουν και ζητήματα που συνδέονται με την ασφάλεια.
Σε ερώτηση για το αν έχει εξασφαλίσει τα κεφάλαια για να προχωρήσει στην πληρωμή του εφάπαξ τιμήματος και να χρηματοδοτήσει τις απαιτούμενες επενδύσεις ο Dr. Schulte είπε πως βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με τράπεζες. Πρόσθεσε, όμως, πως στον ισολογισμό της Fraport μπορεί να εντοπίσει κάποιος ρευστό που προσεγγίζει σήμερα τα 1,1 δισ. ευρώ. Ο ίδιος τόνισε πως ο γερμανικός όμιλος έχει ήδη προσεγγίσει αεροπορικές εταιρείες οι οποίες έχουν εκφράσει την πρόθεση να αυξήσουν τα δρομολόγια προς τα ελληνικά αεροδρόμια, ενώ αντίστοιχες είναι και οι προθέσεις τουριστικών πρακτορείων.
Θεωρεί, όμως, πως απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις ώστε τα αεροδρόμια να καλύπτουν τις διεθνείς απαιτήσεις και να προσφέρουν την εμπειρία που περιμένουν οι τουρίστες. Όπως είπε, σε αρκετά αεροδρόμια παρατηρείται συνωστισμός, οι ουρές είναι ακόμα και δύο ώρες, κλπ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr