Εκτός από τις δύο ανταγωνίστριες Aegean Airlines και Ryanair που επιθυμούν να "βάλουν χέρι" στον κυπριακό αερομεταφορέα, στο παιχνίδι της διεκδίκησης έχει μπει και η ισραηλινή Arkia που σε συνεργασία με αμερικανικά επενδυτικά κεφάλαια στοχεύει να ενισχύσει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η εταιρεία διαθέτει στόλο 9 αεροσκαφών, εκ των οποίων τα 5 ελικοφόρα (ATR). Μεταξύ των μνηστήρων βρίσκεται και η ισπανική Arevenca Group η οποία «κατεβαίνει» στον διαγωνισμό σε συνεργασία με την Fly Aruba και την Air Atlantic.
Η εταιρείες που αποτελούν αυτό το σχήμα συνδέονται με τον καναδικό όμιλο Triple Five Group του Ναντέρ Γκερμεζιάν που είχε και στο παρελθόν ενδιαφερθεί για τις Κυπριακές Αερογραμμές.
Τις δυνάμεις τους ενώσανε, επίσης, μια ρουμανική αεροπορική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Κύπρο και μια ρωσικών συμφερόντων κυπριακή. Πρόκειται για την Blue Air η οποία διαθέτει μόλις 11 αεροσκάφη (Boeing 737) τα οποία είναι αρκετά παλαιά (22 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας τους) και την Renaissance.
Σε χρόνο ρεκόρ ο διαγωνισμός
Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να μην ξεπεράσει τους δύο μήνες, καθώς ο χρόνος πιέζει, ξυπνώντας μνήμες της παλαιάς Ολυμπιακής. Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πιθανότητα χορήγησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων στην εταιρεία από το κυπριακό Δημόσιο είναι σε εξέλιξη και στόχος είναι να έχει ιδιωτικοποιηθεί πριν ακόμα εκδοθεί το πόρισμα από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.
Η αναστάτωση μεταξύ των Κυπρίων είναι διάχυτη καθώς ανησυχούν, ότι εάν ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία θα χάσει η χώρα μεγάλο μέρος των συνδέσεών της με τον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, η γεωγραφική θέση του νησιού, την καθιστά ιδιαίτερα ελκυστική τόσο για τις αεροπορικές εταιρείες που επιθυμούν να δραστηριοποιούνται στην Κύπρο, όσο και για τους πιθανούς επενδυτές.
Καθησυχάζει η κυπριακή κυβέρνηση
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στελέχη της κυπριακής κυβέρνησης επισημαίνουν με κάθε τόνο, ότι ο αγοραστής του κρατικού αερομεταφορέα θα πρέπει να πληροί κάποιες πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Ο επενδυτής θα πρέπει- όπως έχει εκφραστεί διά στόματος κυβερνητικών στελεχών της Κύπρου- να χαρακτηρίζεται από συνέπεια και συνέχεια προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή μετάβαση στο νέο σχήμα το οποίο από την πλευρά την δεν θα περιορίσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών.
Θα πρέπει παράλληλα να έχει ένα επιχειρησιακό σχέδιο βασισμένο στην ανάπτυξη του αερομεταφορέα, με δεδομένο μάλιστα ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές διανύουν αυτή τη στιγμή την χειρότερή τους περίοδο από την ίδρυσή τους, με πολύ περιορισμένο στόλο ο οποίος "πετά" στα υπέρογκα χρέη της εταιρείας.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr