Την ανανέωση της σύμβασης, που έχει η Hochtief με το Ελληνικό Δημόσιο για το «Ελ. Βενιζέλος», κατά 20 χρόνια, ως το 2046, αναμένεται να επιδιώξει η Γερμανική, αλλά...υπό Ισπανικό έλεγχο εταιρία, εν όψει της εντατικοποίησης των διαδικασιών αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Ωστόσο, βασικός στόχος, σύμφωνα με πηγές, που μίλησαν στο «R», είναι να καταστεί πιο ελκυστική με αυτόν τον τρόπο η μεταπώληση της συμμετοχής της Hoctief στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ώστε να στηριχθεί η ρευστότητά της. «H Hochtief θέλει να επεκτείνει τη σύμβαση για να πουλήσει πιο εύκολα το μερίδιό της και να αποχωρήσει» σημειώνει η ίδια πηγή στο «R», τονίζοντας παράλληλα, ότι όσο είναι σε εξέλιξη αυτές οι διαδικασίες δεν μπορεί να «περπατήσει» το αίτημα για μείωση των τελών.
Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι οι μέτοχοι της εταιρείας, που διαχειρίζεται το «Ελ. Βενιζέλος» θα κάνουν, τους επόμενους μήνες σκληρό παζάρι με το Ελληνικό Δημόσιο, τόσο για τα τέλη, όσο και για το αντίτιμο της νέας σύμβασης, ώστε να βελτιστοποιήσουν τις δυνατότητες κέρδους από ενδεχόμενη μεταπώληση. Γίνεται, δε, λόγος για ένα διαθέσιμο ποσό που δεν υπερβαίνει τα 200 εκατομμύρια, για τη χρονική επέκταση ή την αγορά μεριδίου του Δημοσίου στο ΔΑΑ, καθώς εξετάζεται ακόμα και η πλήρης ιδιωτικοποίηση του ΔΑΑ. Σήμερα, το κράτος μέσω του ΤΑΙΠΕΔ διαθέτει το 55% των μετοχών, έναντι 40% της Hochtief.
Μόνο, όμως, οι οφειλές της εταιρείας από μη καταβολή ΦΠΑ προς το ελληνικό δημόσιο, σύμφωνα με το Ειδικό Συνεργείο Ελέγχου μόνο για τις χρονιές 2001, 2002 και 2003 ανέρχονται στα 150 εκατομ. Ευρώ, όπως παραδέχτηκε ο αρμόδιος υπουργός Γ. Μαυραγάνης, στη Βουλή την Τρίτη, μετά από σχετική ερώτηση του Γ. Μιχελάκη.
Σημειώνεται ότι η γερμανική εταιρία ελέγχεται κατά 54,35% από την ACS του προέδρου της Ρεάλ Μαδρίτης Φλορεντίνο Πέρες. Ο τελευταίος μάλιστα, πριν λίγες ημέρες, όρισε τον στενό συνεργάτη Μαρσελίνο Φερνάντες Βέρντες, στη θέση του Φρανκ Στίλερ, ως επικεφαλής.
Ωστόσο, τα σημεία, που θα κρίνουν πολλά, σε σχέση με τα σχέδια της μητρικής ισπανικής εταιρίας είναι η διαχείριση της ρευστότητάς της, οι προτάσεις που θα καταθέσει το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά και η μελέτη που θα γίνει για την ενδεχόμενη ανάπτυξη του ΔΑΑ. Η ACS έχει δανεισμό που φτάνει τα 9,2 δισ. ευρώ, ενώ εκτιμά ότι με τις παρούσες συνθήκες η αύξηση της κίνησης είναι δύσκολος στόχος....
Σήμερα το ΔΑΑ, σύμφωνα και με το ΣΕΤΕ, αλλά και το Υπουργείο Τουρισμού παρουσιάζει μειωμένη ανταγωνιστικότητα, καθώς έχει από τις υψηλότερα τέλη αεροδρομίου στην Ευρώπη. Π.χ. για μια πτήση οι φόροι ξεκινούν από τα 40 ευρώ περίπου, για τον επιβάτη, την ώρα που άλλα αεροδρόμια έχουν τέλη που δεν ξεπερνούν τα 20 ή 30 ευρώ. Επιπλέον, καταγράφει πτώση κίνησης 12% το 2012, χάνοντας μόνο το πρώτο 7μηνο του 2012, 1 εκατομμύριο επιβάτες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr