Έτσι ο Όμιλος που κυριαρχεί στο χώρο του Fast Fashion και στην Ελλάδα και μόνο στο δίκτυο πωλήσεών του απασχολεί 3.956 εργαζομένους, με βάση την ανακοίνωσή του για το 2019, σκοπεύει να επενδύσει 2,7 δις. ευρώ παγκοσμίως στο ηλεκτρονικό κανάλι με στόχο το 2022, οι συνολικές online πωλήσεις του, που αντιπροσώπευαν το 2019 το 14% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών, να φτάσουν το 25% των ενοποιημένων πωλήσεων. Ανάλογα αναμένεται να κινηθεί και ο Όμιλος στην εγχώρια αγορά καθώς βέβαια η πανδημία και to lockdown έφερε νέα δεδομένα στην αγορά.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος το πρώτο τρίμηνο, εν μέσω της πανδημίας εμφάνισε ζημιές 409 εκατ. ευρώ, πτώση των πωλήσεων στα 3,3 δισ. ευρώ από 5,9 δισ. ευρώ πριν από ένα χρόνο, ανακοίνωσε την πρόθεσή του να κλείσει 1.000-1.200 καταστήματα σε Ασία και Ευρώπη
Πάντως για την Ελλάδα ο Όμιλος εκτιμά ότι η επίπτωση της πανδημίας στην παρούσα φάση σύνταξης των ισολογισμών δεν μπορεί να ποσοτικοποιηθεί ωστόσο όπως αναφέρεται στοχεύει στη διατήρηση της θετικής πορείας των αλυσίδων.
Για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2019, ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος πέτυχε στην Ελλάδα αύξηση πωλήσεων 6,5% με αθροιστικό κύκλο εργασιών της τάξης 550,8 εκατ.ευρώ από 517 εκατ.ευρώ στην χρήση 2018. Την περασμένη χρονιά πραγματοποίησε επενδύσεις της τάξεις των 9,2 εκατ.ευρώ κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου του.
Πάντως οι online πωλήσεις δεν υπολογίζονται στα ελληνικά μεγέθη των ελληνικών θυγατρικών του, αλλά στον μητρικό όμιλο Inditex. Παράλληλα ανοδική πορεία είχαν και οι 7 αλυσίδες του Ομίλου Inditex.
Αναλυτικά η Zara Hellas (με 47 καταστήματα), στη χρήση 2019 εμφάνισε πωλήσεις 296,235 εκατ. ευρώ από 269,546 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 10%. Τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 13,9 εκατ.ευρώ έναντι 9 περίπου εκατ.ευρώ το 2018, εξέλιξη που σε μεγάλο βαθμό αποδίδεται στην υιοθέτηση του ΔΛΠ 16 (όσον αφορά την αποτύπωση των ενοικίων). Αντιστοίχως τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 42,5 εκατ.ευρώ από 21,734 το 2018, εξαιτίας της νέα λογιστικής εφαρμογής.
Η Bershka Hellas, με 28 καταστήματα, σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 1% στα 68,673 εκατ. ευρώ από 67,835 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με κέρδη μετά φόρων στα 3,040 εκατ. ευρώ από 853 χιλ.ευρώ το 2018.
Η Pull&Bear Hellas, με 25 καταστήματα, εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 3%, στα 55,5 εκατ.ευρώ από 53,708 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με κάμψη ωστόσο κερδών μετά φόρων (λόγω υψηλών αποσβέσεων) στα 2,5 εκατ. ευρώ από 3,4 εκατ. ευρώ το 2018.
Η Stradivarius Hellas, με 22 καταστήματα, εμφάνισε ανάπτυξη πωλήσεων, στα κατά 7,5% στα 52,6 εκατ. ευρώ από 48,9 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και διπλασίασε σχεδόν τα κέρδη μετά φόρων που ανήλθαν σε 4,314 εκατ. ευρώ από 2,266 εκατ. ευρώ το 2018.
Ο κύκλος εργασιών της Massimo Dutti Hellas που διατηρεί δίκτυο 13 καταστημάτων, ενισχύθηκε κατά 4%, στα 36,6 εκατ. ευρώ έναντι 35,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη με τα κέρδη μετά φόρων να διαμορφώνονται σε 2,9 εκατ. ευρώ από 1,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Στα 22,8 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της Oysho Hellas, με δίκτυο 20 καταστημάτων, ενισχυμένος οριακά κατά 1% με μικρή κάμψη ωστόσο των κερδών μετά φόρων στα 1,4 εκατ. ευρώ από 1,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση.
Με 18,2 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών έκλεισε τη χρήση 2019 η Zara Home έναντι 18,4 εκατ. ευρώ της χρήσης 2018, σημειώνοντας κάμψη κατά 0,1% και αποτελώντας τη μοναδική αλυσίδα του γκρουπ, κατέγραψε -έστω και οριακά -αρνητικό πρόσημο. Τα κέρδη μετά φόρων της ανήλθαν ωστόσο στα 1,6 εκατ.ευρώ από 1,460 εκατ.ευρώ το 2018.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr