Σύμφωνα με έρευνα της πλατφόρμας ειδών μόδας Glami για την περίοδο του lockdown, σχεδόν ένας στους δέκα καταναλωτές (9%) που έκαναν αγορές σε αυτό το διάστημα αγόρασαν για πρώτη φορά προϊόντα μόδας online, ενώ ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό 25% λέει ότι θα περιορίσει τα έξοδά του και θα αγοράζει τα απολύτως απαραίτητα στις φθηνότερες τιμές.
H online αγορά μόδας έχει θετικό αντίκτυπο στους καταναλωτές, με το 50% να δηλώνει ότι σκοπεύει να αγοράσει περισσότερα προϊόντα online, ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Glami, παρά τη μείωση 35% των πωλήσεων στις αρχές Mαρτίου, από το Πάσχα και μετά καταγράφεται ταχεία ανάκαμψη, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν εντυπωσιακή αύξηση που έφτασε το +113%.
Ο Απρίλιος ξεκίνησε με αυξητικές τάσεις σε τζίρο, αριθμό παραγγελιών και αναζητήσεις χρηστών στην πλατφόρμα, με τις κατηγορίες αθλητικού, παιδικού-βρεφικού ρουχισμού, εσωρούχων και ρούχων ύπνου να καταγράφουν τα υψηλότερα νούμερα. Κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας καθώς και το επόμενο διάστημα η αύξηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, συμπεριλαμβανομένων και κατηγοριών όπως τα φορέματα, τα γυαλιά ηλίου, οι βερμούδες κ.ά.. Οι μεγαλύτερες εβδομαδιαίες μεταβολές καταγράφηκαν την εβδομάδα 20-26 Απριλίου και αφορούν στις παρακάτω κατηγορίες:
- Σανδάλια και πέδιλα (+90 %)
- Γυαλιά ηλίου (+85%)
- Ρούχα ύπνου (+76 %)
- Φορέματα (+56 %)
- Εσπαντρίγιες (+52 %)
- Εσώρουχα (+49 %)
- Παιδικά ρούχα (+34%).
Τις τελευταίες μέρες του Απριλίου άλλες δύο καλοκαιρινές κατηγορίες κινήθηκαν ανοδικά: τα μαγιό (+62%) και οι βερμούδες/ σορτς (+76%) ενώ τα εσώρουχα (-35%) και τα παιδικά ρούχα (-31%) παρουσιάζουν την μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση.
Σημειώνεται ότι η ποσοστιαία μεταβολή αφορά στην εξέλιξη του αριθμού πωλήσεων.
Με βάση άλλα στατιστικά στοιχεία, το 28% δηλώνει ότι ξόδεψε περισσότερα, το 31% παρέμεινε στις ίδιες δαπάνες, ενώ το 37% συγκρατήθηκε και δήλωσε ότι ξόδεψε λιγότερα. Σε ερώτημα «τι θα σας έκανε να ξοδέψετε περισσότερο σε προϊόντα μόδας», το 53% δήλωσε ότι επενδύει στην καλύτερη ποιότητα των υλικών που θα αντέξουν στον χρόνο, ενώ για το 34% το στιλ παίζει σημαντικό ρόλο.
Πάντως, το 46% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να περιορίσει τα έξοδά του, αλλά θα κοιτάει για προσφορές από τις αγαπημένες του μάρκες. Επίσης, για σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων, η δωρεάν παράδοση είναι το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να διαθέτει ένα online κατάστημα. Το 37% ενδιαφέρεται για την ιδανική αναλογία τιμής-ποιότητας, ενώ οι αυστηροί κανόνες υγιεινής και η άριστη εξυπηρέτηση αποτελούν την τρίτη πιο δημοφιλή απάντηση με 30%.
Τέλος, στην έρευνα, στην οποία έλαβαν μέρος 3.444 καταναλωτές, οι εκπτώσεις και οι φθηνότερες τιμές επηρεάζουν το 25% των πελατών. Ψηλά στις προτιμήσεις (21%) βρίσκεται και η πληρωμή με αντικαταβολή, πάγια επιλογή των Ελλήνων εδώ και χρόνια. Επίσης, το 73% των Ελλήνων αναμένουν ότι τα καταστήματα ειδών μόδας θα αποστειρώνουν τα ρούχα μετά από κάθε δοκιμή ή επιστροφή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr