Eρχονται χαμηλότερες τιμολογήσεις στα επιχειρηματικά δάνεια προβλέπει ο κ Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Πίστης της Citibank και επισημαίνει ότι οι επισφάλειες θα είναι πιο ελεγχόμενες στο μέλλον.
Οι τράπεζες διαχωρίζουν τις πελατειακές τους ομάδες σε δύο μεγάλες κατηγορίες: Ιδιώτες και Επιχειρήσεις. Μέσα σ’ αυτούς τους δύο μεγάλους πελατειακούς χώρους οι τράπεζες δραστηριοποιούνται προσφέροντας πλήθος προϊόντων και υπηρεσιών, με σκοπό την κάλυψη των ξεχωριστών αναγκών κάτω από διαφοροποιημένο πλαίσιο διαχείρισης του πιστοληπτικού κινδύνου. Εδικά για το χώρο των επιχειρήσεων, τα προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρονται από την τραπεζική αγορά μπορούν να διαχωρισθούν σε τρείς μεγάλες ενότητες : - Αμέσων και Εμμέσων Χρηματοδοτήσεων (χορηγήσεις / δάνεια, ενέγγυες πιστώσεις, εγγυητικές επιστολές, συμφωνίες ανταλλαγής επιτοκίων ή / και νομισμάτων) - Καταθετικών και Επενδυτικών Λογαριασμών - Προμηθειών (Εισαγωγές / Εξαγωγές, κάρτες, διαχείριση ρευστότητας κλπ.) «Τα τελευταία χρόνια», αναφέρει ο κ. Αναγνωστόπουλος, «παρατηρούμε μια τάση εξειδίκευσης με την έννοια της δημιουργίας συνδυασμών σε μορφή προϊοντικών πακέτων που στοχεύουν στην κάλυψη των παραπάνω αναγκών προσαρμοσμένα στις ειδικές ανάγκες επιχειρηματικών κλάδων ή και δραστηριοτήτων». Σήμερα για παράδειγμα βρίσκουμε στην αγορά πακέτα τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών για Εμπόρους, λιανικής – χονδρικής, Ελεύθερους Επαγγελματίες (Ιατρούς, Φαρμακοποιούς, Αυτοκινητιστές κλπ.) καθώς και για εξειδικευμένους κλάδους όπως ο Κατασκευαστικός,, Ναυτιλιακός , Αγροτικός κλπ. Η τάση αυτή οφείλεται αφενός μεν στην ανάγκη των τραπεζών προς ανταγωνιστική διαφοροποίηση, για πιο αποτελεσματική άντληση πελατείας, και αφετέρου στην ανάγκη συγκράτησης του λειτουργικού κόστους (operating cost) αλλά και της ελαχιστοποίησης του πιστωτικού κινδύνου (Credit Risk). Στο μέλλον θα πρέπει να περιμένουμε όλο και περισσότερη εξειδίκευση με βάση την επικέντρωση σε πολλές μικρές ή και μεγαλύτερες ομάδες στόχων (Target market groups). Ο διαχωρισμός είναι συνήθως τριών διαστάσεων α) Μέγεθος (μικρές – μεσαίες –μεγάλες), β) Γεωγραφία (περιοχές δικτύου καταστημάτων) και γ) Δραστηριότητα / Κλάδος τονίζει ο κ. Αναγνωστόπουλος. Την παραπάνω στρατηγική ανάπτυξης ακολουθεί τα τελευταία χρόνια η Citibank με το CitiBusiness έχοντας διαχωρίσει καταρχήν την πελατεία στόχο με βάση το μέγεθος σε α) Μικρές Επιχειρήσεις και Ελεύθερους Επαγγελματίες β) Μεσαίες με κλαδική επικέντρωση και γ) Μεγάλες (Corporate). Η ανάπτυξη της πρώτης ομάδας στόχο βασίζεται στην προώθηση τυποποιημένων προϊοντικών πακέτων (shelf products) χρησιμοποιώντας τεχνικές μάρκετινγκ λιανικής τραπεζικής και κεντροποιημένες διαδικασίες έγκρισης. Ο απώτερος σκοπός είναι η εξασφάλιση οικονομιών κλίμακας μέσο μαζικών ενεργειών άντλησης πελατείας, αποτελεσματικών διαδικασιών διεκπεραίωσης αιτήσεων (E-Loan) και συγχρόνως ελέγχου του πιστωτικού κινδύνου μέσο στατιστικών μοντέλων. Η τάση αυτή προβλέπουμε να εφαρμοσθεί σταδιακά και στο χώρο των μεσαίων επιχειρήσεων, σε ισορροπία με τις κλασσικές μεθόδους που ακολουθούνται στο τομέα των μεγάλων (Corporate Banking), έτσι ώστε να μη τεθεί σε κίνδυνο το επίπεδο των επισφαλειών. Τελικά θα πρέπει να περιμένουμε μέσω των μηχανισμών του ανταγωνισμού οι νέες αυτές μέθοδοι ανάπτυξης να οδηγήσουν σε χαμηλότερες τιμολογήσεις (επιτόκια, προμήθειες), καθώς θα επιτυγχάνονται χαμηλότερα επίπεδα κόστους και πιο αποτελεσματική διαχείριση επισφαλειών καταλήγει ο κ. Αναγνωστόπουλος. Π. Λεωτσάκος
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr