Όπως τόνισε η επέκταση της χρήσης ψηφιακού χρήματος εισφέρει σημαντικά στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και στην εμπέδωση όρων διαφάνειας στην αγορά. Μάλιστα η ανάπτυξη των ψηφιακών πληρωμών μετά το 2015 που πλέον ανέρχονται στο 30% και πλέον των συνολικών έχει βοηθήσει τη φορολογική διοίκηση στην ενίσχυση των εσόδων.
Στην εκδήλωση επίσης , παρουσιάστηκε η στρατηγική και το όραμα της εταιρείας για το επόμενο διάστημα, δίνοντας έμφαση στη δέσμευση της να αποτελέσει αρωγό στη νέα, ψηφιακή εποχή, με αιχμή του δόρατος τις ψηφιακές πληρωμές. Υψηλή προτεραιότητα αποτελεί η περαιτέρω διεύρυνση και αύξηση της αποδοχή καρτών, αναπτύσσοντας την υφιστάμενη υποδομή, αλλά και αναβαθμίζοντας την ποιότητα της, προσφέροντας καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εμπειρία πληρωμής τόσο στον καταναλωτή όσο και στην επιχείρηση.
Σε ό,τι αφορά στη χρήση ψηφιακών πορτοφολιών, σύμφωνα με στοιχεία της Mastercard, η διείσδυσή τους στην Ελλάδα ανέρχεται στο 9% του συνόλου των συναλλαγών με κάρτα. Η τάση είναι ανοδική, καθώς οι καταναλωτές πραγματοποιούν ανέπαφες πληρωμές μέσω mobile συσκευών όλο και πιο συχνά για τις αγορές τους. Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, έχουν γίνει μεγάλα βήματα, με τη χώρα πλέον να διαθέτει σημαντικό αριθμό «ψηφιακών πορτοφολιών».
Παράλληλα, έμφαση δίνεται και στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπου αν και η δυναμική που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν διατηρήθηκε στο ίδιο υψηλό επίπεδο, η ανάπτυξή του ομαλοποιήθηκε, με ενίσχυση του τζίρου κατά 34%, σε σχέση με το 2021, με την τάση των τελευταίων μηνών να βαίνει αυξητική.
Ταυτόχρονα, υψηλή προτεραιότητα αποτελεί η δυναμική ανάπτυξη του συμβουλευτικού βραχίονα της εταιρείας, των Mastercard Advisors, με εξειδίκευση στον ευρύτερο τομέα των πληρωμών και συνεργασίες με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων και την κυβέρνηση. Οι Mastercard Advisors αξιοποιούν τον πλούτο των ανώνυμων δεδομένων και την τεχνογνωσία της Mastercard για το σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων στρατηγικής. Η ραγδαία ανάπτυξη του τμήματος, που βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας στην Ελλάδα, έρχεται σε συνέχεια της απόφασης της Mastercard για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού hub στην Αθήνα, που θα προσφέρει υπηρεσίες σε τοπικό, ευρωπαϊκό, αλλά και διεθνές επίπεδο.
Σε ό,τι αφορά στη χρήση καρτών στην Ελλάδα, αυτή ανέρχεται στο 33% του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος, κατατάσσοντας τη χώρα κοντά στον Ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ωστόσο, η θετική τάση των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με την υφιστάμενη υποδομή δημιουργεί περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη. Παράλληλα, οι ανέπαφες συναλλαγές κυριαρχούν, κατέχοντας το 96% επί του συνόλου που πραγματοποιούνται με κάρτα, στο φυσικό κόσμο.
Τέλος, ο κ. Πολύδωρος αναφέρθηκε και στην ανάγκη για συνεχή και ουσιαστική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντας της χώρας, κάνοντας αναφορά σε μία σειρά από δράσεις που υλοποιεί η Mastercard στον τομέα του τουρισμού, μέσα από συνεργασίες και συνέργειες με φορείς του κλάδου. Με γνώμονα τη σημασία του τουρισμού ως πυλώνα ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, η συνολική επένδυση που έχει αναλάβει η Mastercard την τελευταία τριετία για τη στήριξη του ελληνικού τουρισμού, ανέρχεται σε σχεδόν 2,6 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία έχουν επενδυθεί σε κοινές δράσεις με το Υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον Δήμο Αθηναίων.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr