Και αυτό καθώς νομοθέτημα του υπουργείου Οικονομικών που πήρε την έγκριση των Θεσμών και οδεύει προς ψήφιση στη Βουλή, φέρεται, πάντα σύμφβωνα με πληροφορίες, να δίνει τη δυνατότητα στις τράπεζες να συμψηφίσουν με φόρους τη ζημιά που θα υποστούν από το "κούρεμα" ή τη μεταβίβαση "κόκκινων" δανείων σε βάθος 20ετίας.
Σήμερα, αν μια τράπεζα προχωρήσει σε διαγραφή δανειακών απαιτήσεων, ακόμη και αν έχει σχηματίσει ειδικές προβλέψεις πιστωτικού κινδύνου ως το τέλος του 2015 για το 100% του δανείου, έχει μεν τη δυνατότητα να συμψηφίσει μέρος της ζημίας, μόνο, όμως, εντός 5ετίας.
Μέσω της συγκεκριμένης ρύθμισης, στόχος είναι να αντιμετωπιστούν οι απώλειες των εποπτικών κεφαλαίων λόγω της αδυναμίας συμψηφισμού των ζημιών, με μελλοντικά κέρδη της επόμενης πενταετίας. Προς το σκοπό αυτό οι αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις που αφορούν τις ζημιές αυτές, σύμφωνα με πληροφορίες, αφ ενός αναγνωρίζονται και αφ ετέρου εντάσσονται στο πλαίσιο εγγύησης του δημοσίου του ήδη θεσμοθετημένου άρθρου 27A.
Με τις αλλαγές θα μειωθεί σημαντικά η πίεση που ασκεί στις αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις (DTC) των τραπεζών, και επομένως στα εποπτικά τους κεφάλαια, η ανάγκη να προχωρήσουν σε σημαντικές διαγραφές δανείων τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να εξυγιάνουν τους ισολογισμούς τους, μειώνοντας τα κόκκινα δάνεια. Με δεδομένο ότι η προ προβλέψεων κερδοφορία των τραπεζών είναι ακόμη ισχνή και δεν προβλέπεται να ενισχυθεί θεαματικά ως το 2019, οι εκτεταμένες διαγραφές είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσουν σε αδυναμία απόσβεσης εντός 5ετίας.
Συγκεκριμένα οι προτεινόμενες τροποποιήσεις στο άρθρο 27Α προβλέπουν ότι πέραν των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων που αφορούν στο PSI και στις προβλέψεις δανείων που είχαν λογιστεί έως τις 30 Ιουνίου του 2015 και οι αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις που αφορούν τις ζημιές από πωλήσεις ή ρυθμίσεις προβληματικών δανείων αποτελούν αντικείμενο της εγγύησης του δημοσίου. Οι σχετικές διατάξεις, σύμφωνα με πληροφορίες, που διασφαλίζουν την εποπτική επάρκεια των τραπεζών προβλέπουν επαρκή μηχανισμό που εξασφαλίζει το ποσό της εγγύησης του δημοσίου να μην υπερβαίνει αυτό της 30 Ιουνίου του 2015 και επιπλέον το ποσό αυτό να μειώνεται σταδιακά μέχρι πλήρους εξάλειψης του.
Όταν διαγράφονται δανειακές απαιτήσεις για τις οποίες οι τράπεζες είχαν σχηματίσει προβλέψεις ως το 2015, ως χρόνος απόσβεσης της αναβαλλόμενης φορολογικής απαίτησης που έχει σχηματίσει η τράπεζα ορίζεται η 20ετία. Με το υφιστάμενο πλαίσιο, οι μεν προβλέψεις είχαν πολυετή περίοδο φορολογικής απόσβεσης, όταν όμως χρησιμοποιούνται για λογιστικές διαγραφές, ο χρόνος απόσβεσης μειώνεται στην 5ετία.
Για τις διαγραφές δανείων, οι οποίες διενεργούνται στο πλαίσιο ρυθμίσεων, οριστικών διευθετήσεων, πωλήσεων και δεν είναι λογιστικές, ορίζεται ως χρόνος απόσβεσης η 20ετία.
Τέλος, με τις προωθούμενες τροποποιήσεις, δίνεται η δυνατότητα στις τράπεζες να αναγνωρίσουν ως οριστικές και εκκαθαρισμένες αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις (Deferred Tax Credits- DTCs) τις ζημιές από διαγραφές λόγω ρύθμισης ή πώλησης δανείων. Επομένως θα προσμετρώνται κατά 100% στα εποπτικά κεφάλαια, λόγω της εγγύησης του Δημοσίου στην περίπτωση αδυναμίας συμφηφισμού της ζημιάς με φόρο εισοδήματος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr