Η βελτίωση της κερδοφορίας της Emporiki αποδίδεται κατά βάση σε τρεις παράγοντες:
1) Οι χορηγήσεις του ομίλου βελτιώνονται σημαντικά.
Τα δάνεια της Emporiki Bank στο α΄ 6μηνο αυξάνονται με ρυθμό 22% , τα καταναλωτικά δάνεια σημειώνουν αύξηση 49,8% και τα στεγαστικά αυξάνονται με ρυθμό 27%.
Η μεγάλη αύξηση των καταναλωτικών δανείων οφείλεται βέβαια σε σημαντικό βαθμό στην συμμετοχή της Credicomη οποία αυξάνει συνεχώς τα υπόλοιπα στο χαρτοφυλάκιο δανείων. Η Credicom ειδικεύεται κυρίως στα καταναλωτικά αυτοκινήτου και επεκτείνεται και σε άλλες καταναλωτικές δραστηριότητες.
2) Τα καθαρά έσοδα από τόκους και προμήθειες βελτιώνονται και διαφαίνεται ότι η τάση βελτίωσης που παρατηρείται θα συνεχισθεί και το επόμενο διάστημα.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η σταδιακή μείωση των εξόδων τάση που θα καθίσταται πιο εμφανής το επόμενο διάστημα καθώς θα μειώνεται και η συμμετοχή της Emporiki στο κόστος των ασφαλιστικών ταμείων
3) Η Emporiki ευνοείται από έκτακτα κέρδη που είχε επιτύχει στο α΄ τρίμηνο με προεξάρχοντααυτά που προήλθαν από πώληση ακινήτου στις ΗΠΑ μέσω ventures capital συνολικούς ύψους 13,8 εκατ ευρώ. Παράλληλα στο β΄ τρίμηνο η τράπεζα δεν επηρεάζεται π.χ. από την απομείωση της συμμετοχής στην ΒΦΛ, αντιθέτως η έστω και οριακήμείωση των εσόδων από χρηματοοικονομικές πράξεις επιδρά στα αποτελέσματα.
Π Λεωτσάκος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr