Η συμφωνία, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος InvestEU, βασίζεται στη δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης για αναδιάρθρωση του εθνικού σιδηροδρομικού τομέα και για τήρηση των προτύπων ασφάλειας και περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπογραμμίζει επίσης τη δέσμευση της ΕΤΕπ για προώθηση σύγχρονων και βιώσιμων δικτύων μεταφορών στην ΕΕ στο πλαίσιο του στρατηγικού χάρτη πορείας της τράπεζας.
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, Ιωάννης Τσακίρης, και ο Έλληνας υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας υπέγραψαν σήμερα τη συμφωνία στην Αθήνα.
«Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες της ΕΤΕπ αναμένεται τα επόμενα χρόνια να παρέχουν στην ελληνική κυβέρνηση την απαραίτητη τεχνική εμπειρογνωμοσύνη για την εφαρμογή μακροπρόθεσμων στρατηγικών, που θα βοηθήσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας να είναι ασφαλές και ανταγωνιστικό. Συμβάλλοντας έτσι όχι μόνο στην εν γένει οικονομική ανάπτυξη της χώρας, αλλά ανοίγοντας το δρόμο για την ανάπτυξη των υποδομών στην χώρα την επόμενη δεκαετία», δήλωσε ο Ιωάννης Τσακίρης.
«Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με την υψηλή τεχνογνωσία και την εμπειρία της θα παράσχει ένα συνεκτικό στρατηγικό και επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο θα αποτελέσει έναν πολύτιμο οδηγό στην οργανωτική προσπάθεια του νέου φορέα. Ένα σχέδιο το οποίο θα υπηρετεί τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου, πιο ασφαλούς, γρήγορου και πλήρως δια-λειτουργικού δικτύου, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και των προτύπων που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Αξιοποιώντας την προσφορά τεχνογνωσίας από την ΕΤΕπ, δημιουργούμε ένα σωστό και ορθολογικό πλαίσιο, επάνω στο οποίο θα στηριχθεί αυτή η κρίσιμη μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα. Με αυτόν τον τρόπο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί μια ακόμη σημαντική – και ελπιδοφόρα - δράση για τον εκσυγχρονισμό και τη μελλοντική ανάπτυξητου ελληνικού σιδηρόδρομου.», δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Στρατηγικές προτεραιότητες για τον σιδηροδρομικό τομέα της Ελλάδας
Στόχος της Ελλάδας είναι να αναπτύξει ένα σύγχρονο, ασφαλές και πλήρως διαλειτουργικό σιδηροδρομικό σύστημα, το οποίο θα ευθυγραμμίζεται με τις απαιτήσεις του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).
Στις βασικές στρατηγικές προτεραιότητες που επισημαίνονται για τον ελληνικό σιδηροδρομικό τομέα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι εξής:
- Ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-
Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π), ενός σημαντικού τμήματος του δικτύου ΔΕΔ-Μ. - Επέκταση των σιδηροδρομικών συνδέσεων με λιμάνια και βιομηχανικές περιοχές, ενίσχυση των οικονομικών υποδομών.
- Διευκόλυνση των διασυνοριακών σιδηροδρομικών συνδέσεων με την Ευρώπη για τη βελτίωση της περιφερειακής συνδεσιμότητας.
Διαμόρφωση του μέλλοντος των επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Η συμφωνία για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σηματοδοτεί μια σημαντική ευκαιρία της ΕΤΕπ να συμβάλει στη διαμόρφωση των επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τις επόμενες δύο δεκαετίες. Το έργο της ΕΤΕπ θα ενσωματωθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ελλάδας, το οποίο απαιτεί την έγκριση ενός πολυετούς επενδυτικού σχεδίου έως τα μέσα του 2025.
Η ανάθεση θα εκτελεστεί σε διάστημα έξι μηνών, στη διάρκεια των οποίων η ΕΤΕπ θα προσλάβει εξωτερικούς παρόχους υπηρεσιών για την εκτέλεση τριών κύριων εργασιών:
- Ανάπτυξη ενός στρατηγικού επιχειρηματικού σχεδίου για τον νέο φορέα σιδηροδρομικών υποδομών.
- Προετοιμασία του μεσοπρόθεσμου σχεδίου εφαρμογής (2025-2034) για τον σιδηροδρομικό τομέα.
- Ανάπτυξη ενός συνολικού σχεδίου χρηματοδότησης για την υποστήριξη υλοποίησης των έργων προτεραιότητας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr