Ειδικότερα, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο ίδιος δήλωσε σχετικά:
«Η διαδικασία αυτής της παραχώρησης είναι μια διαδικασία η οποία ξέρω πως είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια πριν. Είναι δηλαδή μια διαχρονική εργασία, την οποία την χειριζόταν το ΤΑΙΠΕΔ, όχι η εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε., και η οποία ολοκληρώθηκε προχθές με την υπογραφή μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του παραχωρησιούχου.
Η παραχώρηση χοντρικά αφορά πλέον τον οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού, ο οποίος σε ένα χρονικό διάστημα θα πρέπει πλέον να τον διαχειρίζεται η νέα εταιρία ως δικαιούχος, ο παραχωρησιούχος.
Η Εγνατία Οδός Α.Ε. που είναι η κρατική εταιρία η οποία έχει κατασκευάσει τον άξονα αυτόν εδώ και 20 – 25 χρόνια και τον έχει διαχειριστεί για τα τελευταία 15 χρόνια, παραμένει ως εταιρία διότι έχει άλλες δραστηριότητες, κατασκευαστικές και άλλα έργα στα οποία πρέπει να συνεχίσει. Κατασκευαστικές δραστηριότητες που έχει η Εγνατία Οδός ΑΕ, η κρατική εταιρία αφορούν πλέον σε οδικούς άξονες οι οποίοι βρίσκονται εκτός του κεντρικού άξονα της Εγνατίας Οδού, και επίσης έχει και μελετητικές αλλά και άλλες δραστηριότητες.
Ως εταιρεία η Εγνατία Οδός Α.Ε. μελετά και την γέφυρα στα ελληνοτουρκικά σύνορα, η οποία θα είναι μια νέα η οποία θα κατασκευαστεί στον Έβρο και είναι ένα από τα projects τα οποία και η τουρκική αλλά και η ελληνική πλευρά το έχουν πολύ ψηλά στην ατζέντα τους (…)».
Ως προς το γιατί αλλάζει η τιμολογιακή πολιτική με τα διόδια, επισήμανε:
«Ας ξεκινήσουμε από ένα διαχωρισμό που πρέπει να γίνει αντιληπτός στους τηλεθεατές. Η Εγνατία Οδός, ο αυτοκινητόδρομος, έχει σήμερα μία χρέωση ανά χιλιόμετρο -διότι έτσι υπολογίζονται τα διόδια- η οποία βρίσκεται στα 3 λεπτά. Οι υπόλοιπες χρεώσεις στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους είναι περίπου σε ένα ύψος 6 λεπτών.
Στη διαδικασία της παραχώρησης και στη σύμβαση της παραχώρησης, μία από τις υποχρεώσεις που υπάρχει, η οποία είναι μια σύμβαση που έχει χειριστεί το ΤΑΙΠΕΔ, είναι ότι έπρεπε να αυξηθεί το διόδιο και σταδιακά σε ένα βάθος χρόνου (σε σχέση και με τα έργα που θα εκτελέσει ο παραχωρησιούχος, την αναβάθμιση δηλαδή διαφόρων αξόνων και τμημάτων αλλά και άλλων σημείων που έχει προφανώς μέσα η σύμβαση) θα φτάσει και θα αυξηθεί τελικά σε ένα ύψος το οποίο είναι προφανώς παρόμοιο σε όλη την Ελλάδα.
Άρα στη φάση αυτή και με βάση την υπογραφή που έγινε μεταξύ του παραχωρησιούχου και του ΤΑΙΠΕΔ, η αύξηση πήγε από 3 λεπτά το χιλιόμετρο στα 4 λεπτά το χιλιόμετρο (…)
Πρέπει να πάει στα 6 λεπτά σταδιακά, διότι αυτό είναι πραγματικά και το κόστος το οποίο υπάρχει στους αυτοκινητόδρομους. Αλλά δεν θα πάει αύριο, θα πάει σε ένα βάθος χρονου, σταδιακά».
Κληθείς να σχολιάσει το ότι, ουσιαστικά, με τα ανωτέρω έρχονται αυξήσεις 50% στην Εγνατία σε βάθος χρόνου, σημείωσε:
«Δεν γνωρίζω ακριβώς πόσο είναι, αλλά πιστεύω ότι θα είναι ενδεχομένως πάνω από τρία έως πέντε χρόνια. Δεν θα είναι κάτι το οποίο είναι άμεσο. Αυτό που είναι άμεσο και πρέπει να το γνωρίζουν οι τηλεθεατές είναι ότι στην Εγνατία έχουμε δύο εκπτωτικά πακέτα -με βάση το Εγνατία Pass που έχουμε, τα οποία είναι ανάλογα με τις συχνές διελεύσεις που κάνει κάποιος, έχει μία έκπτωση – και μάλιστα υπάρχει ένα εκπτωτικό πακέτο, το οποίο αφορά μόνο τα Ι.Χ. το οποίο πάνω από έναν αριθμό διελεύσεων 20 – 30 διελεύσεων, φτάνει μέχρι 100% έκπτωση.
Αν λοιπόν κοιτάξει κανείς προσεκτικά σε αυτά τα πακέτα, θα διαπιστώσει ότι υπάρχει πολύ μεγάλη έκπτωση σε σχέση με των διοδίων. Και το δεύτερο σημαντικό είναι ότι διατηρούνται επίσης και οι ελεύθερες διελεύσεις που έχουμε. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν συγκεκριμένες κάρτες ελεύθερης διέλευσης.
Και οι εκπτώσεις και η ελεύθερη διέλευση είναι κάτι το οποίο υφίσταται, συνεχίζει να υφίσταται. Ισχύουν αυτή τη στιγμή – Υπογράφηκε η παραχώρηση. Ισχύουν. Τη σύμβαση παραχώρησης και τις λεπτομέρειες της δεν τις έχουμε εμείς ως εταιρεία.
Εμείς δεν διαχειριστήκαμε τη σύμβαση παραχώρησης».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr