Όπως ξεκαθάρισε, δεν ακυρώνεται καιόπως είχε ανακοινωθεί ισχύει και προχωρά κανονικά. «Τα 250 πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα είναι στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης μέχρι τις 30 Απριλίου του 2024», είπε στην ΕΡΤ, εξηγώντας ότι τα συγκεκριμένα λεωφορεία αποτελούν τμήμα του μεγάλου διαγωνισμού των 1.300 ηλεκτρικών λεωφορείων.
Αποκάλυψε μάλιστα ότι το πρώτο λεωφορείο κινεζικής κατασκευής σύντομα θα φτάσει στη χώρα μας.
«Ο διαγωνισμός αυτός απαρτίζεται από μικρότερα τμήματα, εξού και τα 250 πρώτα ηλεκτρικά που θα έρθουν μέχρι τις 30 Απριλίου του 2024. Κάποιο τμήμα αυτού του διαγωνισμού πράγματι βγήκε ουσιαστικά άγονο, με τη λογική ότι ήταν μόνο μία μόνο μία εταιρεία… Όμως αυτό δεν είναι πρόβλημα ουσιαστικό, διότι αυτά τα 100 λεωφορεία θα μπουν στον επόμενο διαγωνισμό» προσέθεσε.
«Κάνουμε έναν τεράστιο αγώνα για να καταφέρουμε τις υποδομές φόρτισης να τις έχουμε έτοιμες εγκαίρως» είπε η υφυπουργός Μεταφορών. Και όπως είπε τα νέα λεωφορεία είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας με αυτονομία 210 χλμ., τα οποία θα αντικαταστήσουν παλιά λεωφορεία στα οποία, όπως παραδέχθηκε, υπάρχουν προβλήματα προσβασιμότητας των ΑμεΑ.
«Είναι υπερσύγχρονα τα λεωφορεία ακριβώς όπως πρέπει να είναι και για άτομα με αναπηρίες. Αυτά θα αντικαταστήσουν κάποια παλιά. Τα 1.300 τα θέλουμε άμεσα. Είναι εντολή του πρωθυπουργού να συνεχίσουμε με αυτή την προμήθεια, να αντικαταστήσουμε όλα τα παλιά λεωφορεία. Είναι ύψιστης προτεραιότητας στην πολιτική μας ηγεσία, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», τόνισε η κα. Αλεξοπούλου.
Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα προσβασιμότητας στα μέσα σταθερής τροχιάς
«Δεν εκμεταλλευόμαστε αντιπολιτευτικά τα άτομα με αναπηρία, όπως δυστυχώς έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ για ακόμα μια φορά. Δουλεύουμε μόνο σκληρά γιατί η καθημερινότητα όλων των πολιτών πρέπει να αλλάξει» σημείωσε η κα. Αλεξοπούλου, αναφερόμενη στις αντιδράσεις για τον νέο κανονισμό δικαιωμάτων των επιβατών στα ΜΜΜ.
Τόνισε ότι είναι σε συνεργασία με τον Ιωάννη Βαρδακαστάνη, πρόεδρο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία για την επίλυση των προβλημάτων που έχουν προκύψει. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά όταν δε συζητάς με ανθρώπους που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα που το γνωρίζουν πολύ καλά».
Σε σχέση με τον κανονισμό δικαιωμάτων των επιβατών στα ΜΜΕ ανέφερε ότι «ο Βαρδακαστάνης όχι τώρα, αλλά από το 2011 έκανε μια πολύ σοβαρή δουλειά σε επίπεδο Ευρώπης, όταν στον κανονισμό 181 του 2011 συμπεριέλαβε αυτά τα ζητήματα που αφορούν σε θέματα του αν μπορεί να βγάλει εισιτήριο κάποιο άτομο με αναπηρία σε κάποιο μέσο το οποίο δε μπορεί τελικά να επιβιβαστεί και που ήταν και το επίμαχο ζήτημα».
Όπως είπε, άλλωστε, ως Υπουργείο Μεταφορών έκαναν ακόμη πιο αυστηρή και μεγάλη την αποζημίωση που θα πάρει ένα άτομο με αναπηρία. «Από 30 ευρώ πήγαμε (το πρόστιμο) στα 200 ευρώ αν κάποιος πολύ κακώς σε κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς δεν επιτρέψει σε ένα άτομο με αναπηρία την πρόσβαση», μέτρο που αφορά τις μόνο τις διεθνείς μετακινήσεις.
«Στα μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή μετρό και τραμ είναι 100% η πρόσβαση και δεν υπάρχει κανένα ζήτημα προσβασιμότητας. Σε κάποια λεωφορεία και τρόλεϊ υπάρχει δυστυχώς ακόμα στην πρωτεύουσα, αλλά αν κακώς δεν επιτρέψει, τότε η αποζημίωση που θα πάρει το άτομο με αναπηρία από 30 ευρώ που ήταν στο παρελθόν, τώρα θα γίνει 200 ευρώ», διευκρίνισε.
Αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία η κα. Αλεξοπούλου παραδέχθηκε ότι όντως υπάρχουν ζητήματα προσβασιμότητας ακόμα σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας. «Στόχος μας είναι να τα εξαλείψουμε. Οποιαδήποτε καταγγελία υπάρξει από συμπολίτη μας άτομο με αναπηρία που κακώς έγινε κάτι και το αντιλήφθηκε, μπορεί να με βρει οποιοσδήποτε στο γραφείο μου, οποιαδήποτε στιγμή», υπογράμμισε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr