Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου επιδιώκεται να γίνει ένας επιμερισμός της προβλεπόμενης από τις συμβάσεις αύξησης με τρόπο που να μην επιβαρύνει σημαντικά τις τσέπες των χρηστών.
Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο περιμένει την ανανεωμένη πρόταση των παραχωρησιούχων που θυμίζουμε αρχικά διεκδικούσαν ανατιμήσεις ακόμα και έως 12% λόγω του πληθωρισμού.
Η μη αύξηση από την 1η Ιανουαρίου και μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει απαιτήσεις αποζημιώσεων από την πλευρά των παραχωρησιούχων που φτάνουν τα 45 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, οι αυξήσεις είχαν αρχικά υπολογιστεί να εφαρμοστούν στις 11 Αυγούστου σύμφωνα με επιστολή που είχε ληφθεί την 1η Ιουλίου.
Το πορτογαλικό μοντέλο
Η κυβέρνηση φέρεται να έχει προτείνει στους παραχωρησιούχους να γίνει διαμοιρασμός της αύξησης στα επόμενα έτη και παράλληλα να υπάρξει μείωση του ΦΠΑ στο 13%, η οποία έχει βέβαια δημοσιονομικό κόστος που υπολογίζεται μέχρι και σε 69 εκατ. ευρώ. Για να εφαρμοστεί η μείωση αυτή θα πρέπει να έχει αντίκτυπο στους καταναλωτές, δηλαδή να συνοδεύεται από μια μετριασμένη αύξηση της τιμής των διοδίων.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η κίνηση των παραχωρησιούχων για τις αυξήσεις είναι στα πλαίσια των όσων ορίζονται στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει με το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς οι τυχόν αυξήσεις ή μειώσεις στην τιμή διοδίων καθορίζεται από τον εκάστοτε δείκτη τιμών καταναλωτή (τον πληθωρισμό δηλαδή). Σε αυτό το πλαίσιο στο παρελθόν έχουμε δει και μειώσεις (στην περίοδο της οικονομικής κρίσης) αλλά και αυξήσεις.
Στους αυτοκινητόδρομους με διόδια συμπεριλαμβάνονται οι άξονες Ελευσίνα-Πάτρα (Ολυμπία Οδός), Αντίρριο-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός), Μεταμόρφωση-Σκάρφεια Φθιώτιδας (Νέα Οδός), Ξυνιάδα-Τρίκαλα (Ε65), Σκάρφεια- Ράχες Φθιώτιδας (Ε65), Ράχες-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου (Εγνατία Οδός), Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (Αυτοκινητόδρομος Μορέας).
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr