Πρόκειται για διαγωνισμό, ύψους περίπου 292 εκατ. ευρώ, που πραγματοποιείται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ. Η σύμπραξη, συνολικής διάρκειας 12 ετών, θα αφορά στη λειτουργία και συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά, καθώς και του τροχαίου υλικού που θα χρησιμοποιηθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενσωματωμένου και σε λειτουργική ενότητα με τα λοιπά υφιστάμενα συστήματα (λογισμικό, λειτουργική υποδομή/εξοπλισμό και κεντρικά υπολογιστικά συστήματα).
Θα παρέχει επίσης:
Α. Υπηρεσίες Εμπορικής Λειτουργίας
Β. Υπηρεσίες Προληπτικής και Διορθωτικής Συντήρησης Εγκαταστάσεων και Εξοπλισμού
Γ. Υπηρεσίες καθαρισμού (καθαρισμός των χώρων του έργου)
Δ. Υπηρεσίες φύλαξης και ασφάλειας: η προστασία του Μετρό Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τους επί μέρους όρους της παρούσας Σύμβασης
Ε. Υπηρεσίες κομίστρου
Ο διαγωνισμός αφορά στη διαχείριση συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτη μέσω ΣΔΙΤ για 12 έτη για τα εξής έργα:
• Συντήρηση και λειτουργία των 18 σταθμών
• Διαχείριση εσόδων
• Συλλογή κομίστρων
Η αμοιβή του αναδόχου συνδέεται με τα έσοδα και την πορεία της σύμβασης και εκτιμάται σε περίπου 37,2 εκατ. ευρώ.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, έκανε λόγο για «πολύ μεγάλη πρόοδο στην υλοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης» καθώς με τον διαγωνισμό ΣΔΙΤ για τον Ιδιωτικό Φορέα που θα αναλάβει τη Συντήρηση και τη Λειτουργία του Μέσου κλείνει και η τελευταία εκκρεμότητα.
«Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη με πάρα πολλές καινοτομίες» τόνισε και ξεκαθάρισε ότι «η τιμολογιακή πολιτική είναι ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και θα καθορίζεται πάντα υπέρ των πολιτών, ενώ τα έσοδα από τα εισιτήρια θα πηγαίνουν στο ελληνικό Δημόσιο».
«Επιλέξαμε να προχωρήσουμε μέσω του μοντέλου των ΣΔΙΤ γιατί στη συμφωνία που θα προκύψει μετά από διεθνή διαγωνισμό θα μπουν συγκεκριμένοι αυστηροί όροι για τη λειτουργία του Μετρό και δεν θα υπάρξουν καθυστερήσεις» εξήγησε. Ο υφυπουργός Υποδομών ανακοίνωσε, παράλληλα, ότι «ο σταθμός στη Βενιζέλου έχει ήδη αρχίσει να κατασκευάζεται και το έργο του Μετρό εξελίσσεται με βάση το χρονοδιάγραμμα». «Στο τέλος του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει και Μετρό και αρχαία, όπως έχουμε δεσμευτεί» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr