Η «εκτόξευση» του κόστους στην ενέργεια και οι διαρκώς αυξανόμενες τιμές στα καύσιμα έχουν οδηγήσει τους οδηγούς των ταξί να υποβάλουν υπόμνημα στο υπουργείο Μεταφορών, με το οποίο ζητούν να παρθούν μέτρα.
Ακολουθεί η σχετική επιστολή του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) προς υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο
Κύριε Υφυπουργέ
Όπως γνωρίζετε οι παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας και ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο εν μέσω της συνεχιζόμενης αστάθειας και των κυρώσεων που σχετίζονται με τον πόλεμο της Ουκρανίας. Για τον κλάδο των ταξί αυτό το ράλι τιμών αποτελεί κίνδυνο για την βιωσιμότητά του. Μετά από δύο χρόνια υπολειτουργίας λόγω της υγειονομικής κρίσης, το ταξί βρίσκεται προ των πυλών της χρεωκοπίας. Το πιο εύκολο για μας θα ήταν να απαιτήσουμε αναπροσαρμογή κομίστρου που θα μετακυλήσει την αύξηση στο κόστος λειτουργίας μας στους χρήστες των ταξί. Όμως θα ήταν πέρα για πέρα άδικο. Η πρότασή μας για την αντιμετώπιση της ενεργειακής – οικονομικής κρίσης δεν μπορεί να είναι αντικοινωνική. Εσείς ως κυβέρνηση πρέπει να δώσετε τη λύση και όχι η ελληνική κοινωνία.
Ζητάμε λοιπόν:
- Άμεση οικονομική ενίσχυση 300 ευρώ ανά όχημα/μήνα για όσο διάστημα διαρκεί η ενεργειακή κρίση.
- Μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση. Η τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα επιβαρύνεται με έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ σε επίπεδο Ε.Ε..
- Μείωση του ΕΦΚ από 0,7 ευρώ/λίτρο στο 0,5 ευρώ/λίτρο. Πολλές χώρες (Γαλλία, Ολλανδία, Ιταλία, Κύπρος κ.λ.π.) έχουν προχωρήσει σε αυτό το μέτρο για να συγκρατήσουν την άνοδο τιμής των καυσίμων. Η χώρα μας έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΕΦΚ (0,7 ευρώ/λίτρο) όταν ο μέσος όρος μεταξύ των χωρών της Ένωσης είναι στα 0,56 ευρώ/λίτρο.
- Αν η κυβέρνηση για τους δικούς της λόγους απορρίπτει αυτή την πρόταση και επιθυμεί να μετακυλήσει το κόστος της κρίσης στους καταναλωτές, τότε θα πρέπει να προχωρήσει σε μια γενναία αύξηση του κομίστρου αν θέλει να διατηρήσει ζωντανή μια δημόσια υπηρεσία κι ένα κοινωνικό αγαθό όπως είναι η μεταφορά επιβατών.
Για να είναι αναστρέψιμη η τραγική οικονομική κατάσταση του κλάδου μας, το τιμολόγιο του ταξί πρέπει να διαμορφωθεί ως εξής:
Πτώση σημαίας - 2,50 ευρώ
Τιμολόγιο Νο 1 - 0,82 ευρώ
Τιμολόγιο Νο 2 - 1,19 ευρώ
Χρονοχρέωση/ώρα - 15,00 ευρώ
Ελάχιστη Διαδρομή - 4,00 ευρώ
Από & Προς Αεροδρόμιο - 4,00 ευρώ
Από Λιμάνια – Σταθμούς -1,50 ευρώ
Αεροδρόμιο – Κέντρο (1) - 40,00 ευρώ
Αεροδρόμιο – Κέντρο (2) - 55,00 ευρώ
Στην πρόσφατη συνάντηση που είχαμε στο υπουργείο Μεταφορών, σας εκθέσαμε αναλυτικά τις θέσεις του Συνδικάτου μας για τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο μας. Ειδικότερα :
Για την ηλεκτροκίνηση. Η ευρεία χρήση του ως όχημα ταξί, στην παρούσα φάση είναι άκρως απαγορευτική. Αφενός μεν το υψηλό κόστος αγοράς (παρά την υψηλή επιδότηση) και αφετέρου η περιορισμένη επάρκεια της μπαταρίας το καθιστούν ασύμφορο για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι θα πρέπει να γίνει αναπροσαρμογή των στόχων της κυβέρνησης που θέλει από το 2025 όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται ως ταξί να μην έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (diesel, υγραέριο, φυσικό αέριο, βενζίνη).
Για επταθέσια-εννιαθέσια ταξί : Το ΣΑΤΑ έχει ζητήσει την εκπόνηση ειδικής μελέτης για αυτή την κατηγορία ταξί και την αναγκαιότητα της στην περιοχή της Αττικής (απαραίτητη προϋπόθεση η πάταξη της υποκλοπής έργου από Ε.Ι.Χ) . Πολύ σύντομα θα σας καταθέσουμε τις θέσεις μας με γνώμονα το συμφέρον των επαγγελματιών ταξί και του επιβατικού κοινού. Ως εκ τούτου σας ζητάμε να μην προχωρήσετε σε κάποια νομοθετική ρύθμιση γι αυτό το ζήτημα τουλάχιστον για την Περιφέρεια Αττικής πριν την κατάθεση των θέσεών μας.
Για το Ν.4530 : O συγκεκριμένος νόμος έχει γίνει απόλυτα αποδεκτός από το σύνολο των ταξιτζήδων όλης της χώρας. Είμαστε βέβαιοι ότι μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερος με τις απαραίτητες βελτιώσεις. Η ελάχιστη μίσθωση και η ελάχιστη χρέωση στις μισθώσεις των Ε.Ι.Χ πρέπει να ανταποκρίνονται στο πνεύμα του νόμου και όχι να χρησιμοποιούνται για την διευκόλυνση του μεταφορικού τους έργου που στην ουσία υποκλέπτουν από τα ταξί. Η χρήση τέτοιων υπηρεσιών δεν πρέπει να γίνεται με τρόπο ανταγωνιστικό προς το ταξί, αλλά στοχευμένα (με χρήση GPS για παράδειγμα, που θα αποδεικνύει αφετηρία, προορισμό, απόσταση κ.λ.π) για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών της τουριστικής βιομηχανίας.
Αντικατάσταση αυτοκινήτων: Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και με μηδενική οικονομική ευχέρεια, ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής είναι αδύνατο να προχωρήσει σε αντικατάσταση αυτοκινήτου νωρίτερα από την ημερομηνία που ορίζει ο νόμος. Εδώ χρειάζεται την στήριξη της Πολιτείας με την καθιέρωση μιας επιδότησης για την αγορά αυτοκινήτου ανεξαρτήτως αν κινείται με πετρέλαιο, φυσικό αέριο ή υγραέριο. Παράλληλα είναι δίκαιο να δοθεί ένας χρόνος παράτασης σε όσα αυτοκίνητα λήγουν στο τέλος του 2022 και δεν έχουν πάρει μέχρι τώρα άλλη παράταση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr