«Ο κλάδος των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί πέρασε – και συνεχίζει να περνά- μια δύσκολη στιγμή εξαιτίας της πανδημίας. Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση συμπαραστάθηκε στον κλάδο, όπως και στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας που δοκιμάστηκαν από την πανδημία» ανέφερε.
Συγκεκριμένα, ο κλάδος έχει ενισχυθεί συνολικά με περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ από τα οποία:
· 72 εκατ. ευρώ έχουν δοθεί σε 59.000 επαγγελματίες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο μέσα από την πρόβλεψη της επιστρεπτέας προκαταβολής.
· Άλλα 15 εκατ. ευρώ δόθηκαν ως αποζημίωση ειδικού σκοπού και
· Πάνω από 22 εκατ. δόθηκαν σε ένα σημαντικό αριθμό εργαζόμενων οδηγών ταξί, για την ακρίβεια 8.281, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, οι οποίοι βρέθηκαν σε αναστολή.
Επίσης, όπως επισήμανε, υπήρξαν και θεσμικές παρεμβάσεις υπέρ των επαγγελματιών. «Παρά το γεγονός ότι έχουμε ένα γηρασμένο, κατά βάση, στόλο οχημάτων, ιδιαίτερα στην Αττική, παρατάθηκε έως το τέλος του έτους η υποχρέωση απόσυρσης των οχημάτων λόγω τέλους του ορίου ηλικίας».
Όσον αφορά στο ερώτημα της ειδικής επιδότησης στα πρότυπα ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΚΤΕΛ, όπου επιβλήθηκαν, εξαιτίας της πανδημίας, περιορισμοί, ως προς τον ανώτατο αριθμό επιβατών και ως εκ τούτου επιδοτήθηκαν για την απώλεια αυτών των θέσεων, όπως εξήγησε ο υφυπουργός, «στα ΤΑΞΙ το πληρωτέο χρηματικό ποσό για μεταφορά με ΤΑΞΙ, προκύπτει από την ένδειξη του ταξίμετρου και όχι από τον αριθμό των επιβατών. Συνεπώς, δεν θα μπορούσε να προκύψει κάποια ειδική επιδότηση στα πρότυπα των ΚΤΕΛ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Σχετικά με τις ρυθμίσεις που επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη λειτουργία των ΤΑΞΙ, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι μεγάλο μέρος αυτών θα ενταχθεί στο σχέδιο νόμου για τις άδειες οδήγησης.
Ειδικότερα, o κ. Κεφαλογιάννης, αναφέρθηκε στα εξής:
· Το αίτημα του κλάδου να επιτραπεί, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, η θέση σε κυκλοφορία μεταχειρισμένων ΤΑΞΙ οχημάτων για τα οποία δεν ακολουθήθηκε εγκαίρως η διαδικασία του εκτελωνισμού, ως συνεπεία των εξαιρετικών και απρόβλεπτων συνθηκών της πανδημίας.
· Στην πρόταση του κλάδου για τροποποίηση των προϋποθέσεων για την ανανέωση της ειδικής άδειας οδήγησης ΤΑΞΙ οχήματος προκειμένου να διασταυρώνεται, πέραν του σταδίου της αρχικής χορήγησης της άδειας, η πλήρωση των προσόντων οδήγησης ΤΑΞΙ.
· Στην ανάγκη ενιαίας ρύθμισης θεμάτων που παραμένουν μετέωρα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο σχετικά με την παραχώρηση δικαιώματος ιδανικού μεριδίου (ποσοστού συνιδιοκτησίας) επί της άδειας κυκλοφορίας Επιβατικού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου, λ.χ. περιπτώσεις παραχώρησης δικαιώματος ιδανικού μεριδίου λόγω μη αποδοχής της κληρονομιάς ή παραχώρησης ιδανικού μεριδίου ποσοστού μικρότερου του 50% λόγω απώλειας ή αμετάκλητης ανάκλησης του δικαιώματος κυκλοφορίας.
· Σε θέματα σύστασης Πειθαρχικών Συμβουλίων των ΤΑΞΙ στις Περιφέρειες που διαθέτουν περισσότερες από μία Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών ώστε να διασφαλίζεται τόσο το εύρυθμο της λειτουργίας των εν λόγω Συμβουλίων, όσο και η έγκαιρη εξέταση και επιβολή των προβλεπόμενων ποινών στους παραβάτες.
· Στην αντικατάσταση των υφιστάμενων ειδικών αδειών οδήγησης ΤΑΞΙ αυτοκινήτου με νέας μορφής άδεια (πλαστική) με αυξημένες προδιαγραφές ασφαλείας, κατά τα πρότυπα των αδειών οδήγησης συμβατικών οχημάτων, διαδικασία δια της οποίας επιδιώκεται να απαλειφθεί το φαινόμενο οδήγησης ΤΑΞΙ με πλαστά έντυπα ειδικών αδειών οδήγησης ΤΑΞΙ.
Τέλος, σχετικά με το ζήτημα της αντικατάστασης των 5θεσιων ΤΑΞΙ με 9θέσια, αλλά και τα κίνητρα αντικατάστασης του στόλου, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε: «Το Υπουργείο διαβουλεύεται με τους εκπροσώπους του κλάδου για την επίλυσή του, με κριτήριο αφενός να εξυπηρετήσει τη διαπιστωμένη ανάγκη για χρήση 9θέσιων, ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές, αφετέρου, να διαμορφώσει σαφείς όρους λειτουργίας που δεν θα δημιουργήσουν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, τόσο σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς όσο, θα μου επιτρέψετε να πω και μεταξύ των ιδίων των ιδιοκτητών ταξί που θα διατηρήσουν τα 5θεσια οχήματά τους».
Όσον αφορά τέλος στην επιδότηση για την αγορά νέου οχήματος, ο υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι οι επιδοτήσεις που προέρχονται από τα ευρωπαϊκά ταμεία έχουν ως πρώτη, αν όχι μοναδική, προτεραιότητα τη μείωση των εκπομπών ρύπων. «Συνεπώς, οχήματα που η χρήση τους δεν συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση είναι αδύνατον να επιδοτηθούν από ευρωπαϊκά κονδύλια».
Αναφερόμενος στην κυβερνητική πολιτική των κινήτρων για την επιδότηση της ανανέωσης του στόλου των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των ΤΑΞΙ, ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι: «Θα υπάρξουν προσεχώς νέα βελτιωμένα κίνητρα, στο πλαίσιο του προγράμματος ‘‘ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ’’ και νομίζω ότι όλοι μας πρέπει να επικεντρώσουμε τις ενέργειές μας προς αυτή την κατεύθυνση».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr