Η προθεσμία για την κατάθεση εκδήλωσης ενδιαφέροντος έληξε την Μεγάλη Τετάρτη και όπως έγινε γνωστό, συνολικά είναι πέντε οι "μνηστήρες" για το έργο.
Στο διαγωνισμό για το έργο, προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ, συμμετέχουν λοιπόν:
- ο όμιλος Ελλάκτωρ (με την τεχνική εταιρεία Intrakat και την ιταλική Autostrade)
- ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την γαλλική Vinci
- ο όμιλος Μυτιληναίος με ξένο σχήμα
- ο όμιλος ΟΤΕ (άγνωστο ακόμα με ποια εταιρεία θα συνεργαστεί)
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, "το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους".
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια "Εποχούμενη Συσκευή" (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr