«Οι υποδομές ανήκουν στον ελληνικό λαό που τις πληρώνει, γι' αυτό μαζί με τον λαό και τις παραγωγικές δυνάμεις πρέπει να γίνει ο σχεδιασμός των υποδομών που οφείλουμε να έχουμε, αλλά και η ιεράρχησή τους» πρόσθεσε. Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης εξήγγειλε μία σειρά έργων που προγραμματίζονται στην Περιφέρεια της Πελοποννήσου.
Ξεκινώντας την ομιλία του, ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «τερματίζουμε την παλιά λογική, τις παλιές κακές συνήθειες και πρακτικές που έφεραν τη χώρα εδώ που την έφεραν σήμερα» και συμπλήρωσε: «Δεν μπορούμε να μην έχουμε στρατηγικό σχεδιασμό για τη χώρα».
Όπως τόνισε, «όσο χαρισματική και να είναι μία πολιτική ηγεσία, δεν μπορεί να σχεδιάζει σε κλειστά γραφεία στην Αθήνα, δεν μπορεί να σχεδιάζει απουσία των παραγωγικών δυνάμεων και των τοπικών κοινωνιών» για να προσθέσει ότι «αυτήν την αναγκαιότητα την έχουν ανακαλύψει τα περιφερειακά αναπτυξιακά συνέδρια».
Επομένως, συνέχισε, «πρέπει να ενημερωθούν όλοι οι φορείς και οι πολίτες για το επόμενο σχέδιο που έχουμε, δηλαδή ποια έργα μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τον ιδιωτικό τομέα και από εκεί να χρησιμοποιήσουμε το σύστημα των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ποια έργα είναι βιώσιμα και μπορούν να χρηματοδοτηθούν και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και ποια δεν είναι και αναφέρονται σε κοινωνικές υποδομές, ώστε να χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων».
Όπως εξήγησε, «αν δεν πάμε σε μία τέτοιου είδους καταγραφή και ιεράρχηση των υποδομών που θέλουμε να υλοποιήσουμε, πολύ απλά θα αναπαράγουμε το παλιό μοντέλο».
Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στα έργα που προγραμματίζονται στην Πελοπόννησο, λέγοντας ότι το υπουργείο Υποδομών προωθεί μία σειρά κρίσιμων έργων και μελετών που αφορούν την κατασκευή και την ολοκλήρωση του συνολικού δικτύου της Πελοποννήσου, ξεκινώντας με την ολοκλήρωση τής «Ολυμπίας Οδού» μετά τον Πύργο, ώστε να κλείσει το δαχτυλίδι μέχρι την Καλαμάτα. Επίσης, μίλησε για τη σύνδεση της Αργολίδας με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας και για το έργο που θα συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους της Αρχαίας Ολυμπίας και των Μυκηνών.
Ακόμη, αναφέρθηκε στη βελτίωση του οδικού άξονα Σπάρτης-Γυθείου και στην ωρίμανση του οδικού έργου από τον Ισθμό μέχρι την Επίδαυρο. Όσον αφορά τον σιδηρόδρομο, είπε ότι σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο επιτρέπεται να έχουμε τουριστικά δρομολόγια στις μετρικές γραμμές, ώστε μην είναι μία χαμένη υποδομή για την Πελοπόννησο, για την τοπική αυτοδιοίκηση και τους δήμους, συμπληρώνοντας ότι «σε συνεργασία του ΟΣΕ με την περιφέρεια και ξένα πανεπιστήμια γίνονται οι απαραίτητες μελέτες βιωσιμότητας».
«Επομένως, οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι ιδιώτες και όποιος άλλος ενδιαφέρεται, θα μπορέσει επιτέλους να βάλει στις μετρικές γραμμές δρομολόγια και να εξυπηρετείται και το μεταφορικό έργο, αλλά και το τουριστικό έργο της περιοχής» επισήμανε.
«Ένα ακόμη σημαντικό έργο που θα εξυπηρετήσει αλλά και θα αναβαθμίσει όχι μόνο τουριστικά, αλλά και παραγωγικά την Πελοπόννησο, είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας» υπογράμμισε ο υπουργός και εξήγησε: «Η Καλαμάτα, η Μεσσηνία, είναι στρατηγικό σημείο, έχει λιμάνι, έχει πλέον οδική υποδομή και σε λίγο θα έχει οδική υποδομή που να συνδέεται και με την Πάτρα, αλλά πρέπει να έχει και ένα αεροδρόμιο κατάλληλο για να μπορεί να αναβαθμιστεί και η εμπορική κίνηση, αλλά και η τουριστική κίνηση.
Για αυτόν τον λόγο, σε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα γίνει ένα διεθνές αεροδρόμιο και έτσι η Καλαμάτα θα είναι ένα κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, που θα τα περιλαμβάνει όλα και παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη θα μπορέσει να αναπτυχθεί όλη Μεσσηνία».
Στη συνέχεια, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι το επόμενο δεκαπενθήμερο κατατίθεται το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια. «Εμείς έχουμε προβλέψει να γίνουν υδατοδρόμια σε κάθε νομό της Πελοποννήσου, ώστε να έχουμε ένα επαρκές δίκτυο υδατοδρομίων, τόσο με τα νησιά του Αργοσαρωνικού, όσο και με την Αττική» υποστήριξε. Μάλιστα, όπως τόνισε, «είναι σημαντικό στον τομέα των τουριστικών μετακινήσεων να έχουμε υδατοδρόμια στην Κορινθία, στην Αργολίδα, στην Αρκαδία και σε όποια άλλη περιοχή, γι' αυτό πρέπει να συνεργαστούμε με τους δήμους και την περιφέρεια».
Τέλος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε και σε τρία έργα που θα γίνουν στην Τρίπολη, λέγοντας ότι «δεν είναι μεγάλου προϋπολογισμού, αλλά είναι σημειολογικά και το ένα έχει να κάνει με το αντιπλημμυρικό έργο της πόλης».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr