Το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς και την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Θυμίζουμε πως πρόκειται για ένα από τα δύο προαπαιτούμενα που μένουν για την εκταμίευση της δόσης των 2,8 δισ. ευρώ.
Το νομοσχέδιο θα συζητηθεί την Τετάρτη από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και την Πέμπτη θα τεθεί σε ψηφοφορία. Η κατάθεσή του στη Βουλή μετατράπηκε σε θρίλερ καθώς πραγματοποιήθηκε στο «παρά πέντε». Σε περίπτωση που δεν πέρναγε το κατώφλι της Βουλής χθες το βράδυ θα χάνονταν η προθεσμία εκπλήρωσης των προαπαιτούμενων.
Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας χωρίζεται στα δύο με στόχο το διαχωρισμό της ρυθμιστικής και κανονιστικής αρμοδιότητας από εκείνη της επιχειρησιακής λειτουργίας.
Σύμφωνα με τη νομοθετική πρόταση, συστήνεται η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ αναδιαρθρώνεται η ΥΠΑ και όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση και οι δύο θα είναι δημόσιες υπηρεσίες.
Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας θα έχει ως αποστολή την άσκηση ρυθμιστικών, κανονιστικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων στον τομέα των αερομεταφορών, αεροναυτιλίας και τελών αερολιμένων αλλά και οικονομικού ρυθμιστή της αγοράς αερομεταφορών. Θα αποτελεί αυτοτελή, ανεξάρτητη δημόσια υπηρεσία.
Επίσης αναδιαρθρώνεται η σημερινή ΥΠΑ ως αυτοτελής δημόσια υπηρεσία, η οποία πλέον θα αποτελεί Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων και θα έχει υπό τον έλεγχό της και τα περιφερειακά αεροδρόμια που δε θα περιέλθουν στην κοινοπραξία της Fraport.
Ο ρόλος του Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας θα είναι ενισχυμένος, ενώ σ΄αυτόν θα μεταφερθούν και αρμοδιότητες του υπουργού Μεταφορών. Ο διοικητής θα επιλέγεται κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης ύστερα από αιτιολογημένη γνώμη πενταμελούς επιτροπής αξιολόγησης και στη συνέχεια μετά από διατύπωση από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Συγκροτείται Εκτελεστικό Συμβούλιο της Αρχής και Γενική Διεύθυνση Κανονισμών και Εποπτείας με 14 Διευθύνσεις.
Δημιουργείται ένα νέο σώμα επιθεωρητών και εκσυγχρονίζεται το υπάρχον ενσωματώνοντας τους επιθεωρητές αεροδρομίων και αεροναυτιλίας.
Σε κάθε αεροδρόμιο εγκαθίσταται Αεροπορική Αρχή, στην αρμοδιότητα της οποίας θα ανήκει η συστηματική διενέργεια επιτόπιων επιθεωρήσεων ασφαλείας και προστασίας των πτήσεων. Η Αρχή δε θα μπορεί να επιθεωρεί ή να συμμετέχει σε επιθεωρήσεις όπου εδρεύει.
Δημιουργούνται δύο θέσεις υποδιοικητών, στο εκτελεστικό συμβούλιο που συγκροτείται, η μία για τον φορέα παροχής αεροναυτιλίας και μία για τον φορέα διαχείρισης αεροδρομίων και υδατοδρομίων.
Επίσης προβλέπεται Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας με αρμοδιότητα εισήγησης καθορισμού τελών αεροναυτιλίας.
Σε περίπτωση που δεν παρατηρηθούν απρόοπτα ή ενδεχόμενες τρικλοποδιές "τελευταίας στιγμής", αντίστοιχες με αυτές στην περίπτωση της πώλησης του ΟΛΠ, η κύρωση από τη Βουλή του νομοσχεδίου για την ΥΠΑ καθιστά εφικτή την ολοκλήρωσης της ιδιωτικοποίησης ύψους 1,23 δισ. ευρώ έως το τέλος της χρονιάς.
- nomosxedio_ypa.pdf (180 Λήψεις)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr