Όπως εξήγησε κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ, η υπεύθυνη του έργου Μαρία Μαυρουδή, παρουσιάζοντας την αρχιτεκτονική του συστήματος, οι επιβάτες θα μετακινούνται μόνο με την έξυπνη κάρτα και θα την προσκομίζουν στα μηχανήματα που θα τοποθετηθούν σε σταθμούς και στάσεις για επικύρωση ή επαναφόρτιση ενώ από τα ίδια σημεία θα μπορούν και να την αγοράσουν.
Αντίστοιχος εξοπλισμός θα τοποθετηθεί σε οχήματα και σταθμούς και στους φορείς που συμμετέχουν στην υλοποίηση του συστήματος ενώ θα στηθεί το κέντρο διαχείρισης ΟΑΣΑ που θα αποτελεί τον πυλώνα του συστήματος, θα συλλέγει και θα μεταδίδει όλες τις πληροφορίες και τα συγκοινωνιακά δεδομένα.
Συγκεκριμένα, θα υπάρχουν δύο τύποι καρτών. Η μία θα είναι πλαστική, θα μοιάζει με πιστωτική κάρτα και θα φέρει επεξεργαστή στον οποίο θα μπορούν να "φορτώνονται" τα μεγάλα κόμιστρα, μηνιαίες ετήσιες κάρτες και όλες οι περιπτώσεις ελευθέρας ή μειωμένης μετακίνησης που υπάρχουν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Θα υπάρχει επίσης η χάρτινη κάρτα που δεν θα έχει επεξεργαστή και θα αφορά εκείνους που έρχονται ως επισκέπτες ή τουρίστες στην Αθήνα και θέλουν να κάνουν συγκεκριμένες μεμονωμένες διαδρομές.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αντικαταστήσει τα 20 με 25 διαφορετικά εισιτήρια που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, ενώ τα οφέλη θα είναι η ευκολία στη χρήση, ο μηδενισμός της εισιτηριοδιαφυγής καθώς θα εγκατασταθούν, αλλά και η προσφορά των τύπων κομίστρου που χρειάζεται ο επιβάτης καθώς αυτοί θα διαπιστώνονται από τα στοιχεία που θα συλλέγονται για τις συνήθειες μετακίνησης των επιβατών.
Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ επεξεργάζεται, μεταξύ άλλων, την εισαγωγή και ηλεκτρικών λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας με στόχο την μείωση της ρύπανσης, αναζητά χρηματοδότηση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και διερευνά την εγκατάσταση συστημάτων στα τρόλεϊ που θα μετρούν την ατμοσφαιρική ρύπανση και την εγκατάσταση στα λεωφορεία συστημάτων που προληπτικά θα βλέπουν τη συμπεριφορά των κινητήρων και θα μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων.
Τα παραπάνω ανέφερε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, Τάσος Ταστάνης, σε εκδήλωση που έγινε στην 81η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης για την παρουσίαση των έργων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της τηλεματικής, που αποτελούν Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στο χώρο της Διεθνούς Έκθεσης, επίσης, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά τα μηχανήματα που μετέφερε γι’ αυτόν το σκοπό ο ΟΑΣΑ, τις πύλες εισόδου-εξόδου, τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης καρτών και τα επικυρωτικά μηχανήματα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr