Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι η ελληνική πλευρά αν και είχε δεσμευτεί απέναντι στην Alstom για τη διευθέτηση δύο κομβικών ζητημάτων, δεν το έπραξε, αφήνοντας τους γάλλους εκτεθειμένους και ρίχνοντας επί της ουσίας στο κενό το διαγωνισμό.
Η ελληνική κυβέρνηση είχε δεσμευτεί ότι θα διευθετήσει λογιστικοποιημένες οφειλές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προς την ΕΕΣΣΤΥ, της περιόδου 2014 – 2015, ύψους περίπου 9 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το ισολογισμό της ΕΕΣΣΤΥ του 2015, «το ύψος της απαίτησης της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την 31/12/2015, ανέρχεται σε 8,7 εκατ. Αντίστοιχα, το ύψος της απαίτησης από τον ΟΣΕ σε 3,8 εκατ.».
Το ποσό αυτό είναι «ουσιώδες», εάν αναλογιστεί κανείς ότι ο κύκλος εργασιών της ΕΕΣΣΤΥ ανήλθε στα 24,07 εκατ. το 2015, έναντι 26,51 εκατ. το 2014, παρουσιάζοντας μείωση 9,22%.
Η εταιρεία παρέμεινε ζημιογόνος και το 2015. Οι καθαρές ζημιές έφτασαν τα 5,62 εκατ., έναντι 4,98 εκατ. το 2014.
Παράλληλα η ελληνική πλευρά είχε διαβεβαιώσει τους γάλλους ότι θα προχωρήσει σε μετατάξεις προσωπικού της ΕΕΣΣΤ παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία στο νέο ιδιοκτήτη της εταιρείας. Σημειώνεται ότι αυτή τη «χάρη» η ελληνική κυβέρνηση την έκανε στους Κινέζους σχετικά με τους εργαζομένους του ΟΛΠ γεγονός το οποίο εξόργισε τους Γάλλους.
Στην παρούσα φάση αναμένεται άμεση επαναπροκηρύξη του διαγωνισμού για την ΕΕΣΣΤΥ με στόχο τώρα να καταφέρει να αποσπάσει δεσμευτική προσφορά το ΤΑΙΠΕΔ. Όλα όμως εξαρτώνται και πάλι από το εάν θα λυθούν οι εκκρεμότητες, στις οποίες φαίνεται ότι εμπόδιο στέκεται ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr