Παρά το γεγονός ότι καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών είχε οριστεί η 22η Ιουνίου τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) το ΤΑΙΠΕΔ έδωσε ακόμη μία παράταση προκειμένου να εξυπηρετήσει – σύμφωνα τουλάχιστον με τις διαρροές – την ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων, η οποία φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον, έστω και την τελευταία στιγμή. Μπορεί στελέχη της εταιρείας να επισκέφθηκαν τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναθερμαίνοντας τις φήμες πέριξ της ιδιωτικοποίησης, ωστόσο στις Βρυξέλλες επικρατεί έντονη δυσαρέσκεια. Πέραν της 22ας Ιουνίου εντός του τρέχοντος έτους, ο προγραμματισμός ήθελε τον διαγωνισμό να εισέρχεται στην τελική του φάση στις 31 Μαΐου, τις 26 Απριλίου και τις 28 Μαρτίου.
Την ίδια στιγμή οι ζημιές της εταιρείας από τον αποκλεισμό της Ειδομένης εκτιμάται ότι έχει ξεπεράσει τα 4 εκατ. ευρώ από τον περασμένο Νοέμβριο γεγονός το οποίο εκτός από μέγα πλήγμα στην αξιοπιστία της εταιρείας έναντι των πελατών της, θέτει σε κίνδυνο τα κέρδη της εταιρείας για το 2016, καθώς οι απώλειες για τη φετινή χρονιά (ο αποκλεισμός που σημειώθηκε το Φεβρουάριο) ανέρχεται σε 2,5 εκατ. ευρώ, ποσό ίσιο με τα κέρδη του 2015.
Μειωμένος κύκλος εργασιών – κόστος προσωπικού
Το 2015 τα έσοδα της εταιρείας από επιβάτες και εμπορεύματα εμφανίστηκαν μειωμένα σε σχέση με το 2014 (42 εκατ. ευρώ έναντι 45,7 εκατ. ευρώ το 2014 – χωρίς τον Προαστιακό). Παράλληλα σημαντική μείωση παρατηρήθηκε στα εμπορεύματα, τα οποία απέφεραν έσοδα 14 εκατ. ευρώ, έναντι 18 εκατ. το 2014.
Σύμφωνα με την ανάλυση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας η ετήσια επιδότηση των 50 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων (αποτελούν «προίκα» και για τον ιδιώτη επενδυτή) εξασφαλίζει την οριακή έστω κερδοφορία της εταιρείας λειτουργίας του ΟΣΕ.
Παράλληλα η δραματική μείωση του κόστους μισθοδοσίας φαίνεται ότι ευθύνεται για την απομάκρυνση της εταιρείας από το καθεστώς ζημιών.
Το 2015, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε συνολικά έξοδα προσωπικού 26 εκατ. ευρώ, με 679 εργαζομένους. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος προσωπικού αντιστοιχεί στο 20,7% των συνολικών εσόδων της εταιρείας, τα οποία έφτασαν πέρσι τα 125,3 εκατ. ευρώ (μαζί με τα 50 εκατ. ευρώ των άγονων γραμμών).
Αντίστοιχα, το 2010, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε συνολικά έξοδα προσωπικού 89 εκατ. ευρώ, απασχολώντας 1.532 εργαζομένους και συνολικά έσοδα 102 εκατ. ευρώ, χωρίς την επιδότηση των άγονων γραμμών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr