Το ενδιαφέρον πάντως είναι ενεργό από πολλούς κολοσσούς. Την περασμένη εβδομάδα, στελέχη της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane (Trenitalia) συναντήθηκαν με εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ για να ενημερωθούν για τα μεγέθη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ενδιαφέρον που μέλλει να φανεί εάν θα μετατραπεί σε δεσμευτικές προσφορές, εμφανίζουν και η ρωσική RZD αλλά και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Παράλληλα, ο γαλλικός όμιλος Alstom και η γερμανική Siemens ενδιαφέρονται για την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ. Γνώστες των διαδικασιών δεν αποκλείουν για άρση των γεωπολιτικών ανησυχιών να υπάρξει και σχετική συνεργασία φωτογραφίζοντας ρωσογερμανικές συμπράξεις.
Πάντως τα «αγκάθια» της ιδιωτικοποίησης είναι πολλά και γίνονται μέρα - μέρα μεγαλύτερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος των χρεών που έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη κάποιων δισεκ. ευρώ, το θέμα με τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που έλαβε από το Δημόσιο από το 2007 (χρονιά απόσχισης από τον ΟΣΕ) έως και το 2009, αλλά και οι διεκδικήσεις τρίτων έναντι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δημιουργούν πολλά προβλήματα στις διαδικασίες.
Μάλιστα, με δεδομένες π.χ. τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις από εταιρίες που επλήγησαν από το κλείσιμο της Ειδομένης, το θέμα των διεκδικήσεων τρίτων στη βάση ρητρών έναντι των ελληνικών σιδηροδρόμων έχει αναχθεί σε μέγα θέμα με μεγάλη οικονομική διασταση. Η προσπάθεια των επενδυτών είναι να πείσουν το ΤΑΙΠΕΔ στην όποια σύμβαση πώλησης οι διεκδικήσεις αυτές να μην βαρύνουν τον αγοραστή, αλλά τον πωλητή δηλαδή το Ταμείο.
Δε λείπουν και οι συμβιβαστικές προτάσεις για διαμοίρασμα των υποχρεώσεων κατά 50 – 50, ωστόσο αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί.
Πάντως, εάν ο διαγωνισμός κηρυχθεί άγονος, η λύση και η εκκαθάριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται πιθανή, καθώς οι επιβαρύνσεις στο χρέος είναι μεγάλες από την λειτουργία των εταιριών.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr