Παρά τις προσπάθειες κυβερνητικών στελεχών να διασκεδάσουν τις σχετικές εντυπώσεις όλα προμηνύουν την είσοδο ιδιωτών στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών της χώρας.
Κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τα οικονομικά των εταιρειών μόνο επιδείνωση παρουσιάζουν με την κατάσταση να θεωρείται πλέον τόσο κρίσιμη, ώστε να διακυβεύεται η βιωσιμότητά τους. Η δωρεάν μετακίνηση κατά τη διάρκεια των capital controls, η ελεύθερη μετακίνηση ανέργων και η παθητική αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων των εταιρειών από τις ιδιαίτερα καθυστερημένα τοποθετημένες διοικήσεις έχουν φέρει τους φορείς στο κόκκινο.
Πρωταρχικός στόχος για τις εταιρείες που υπάγονται στο υπερ-Ταμείο είναι η βελτίωση των οικονομικών τους, στοίχημα ιδιαίτερα δύσκολο όσον αφορά στις συγκοινωνιακές εταιρείες. Σε δεύτερη φάση, σύμφωνα με τις προβλέψεις του πολυνομοσχεδίου, θα πρέπει να αυξηθεί η υπεραξία των εταιρειών αυτών. Να σημειωθεί ότι εάν υπάρξει υπεραξία, αυτή θα μεταφερθεί κατά το ήμισυ για την αποπληρωμή του χρέους.
Μοναδική λύση για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι η περαιτέρω περικοπή του μισθολογικού κόστους είτε με μειώσεις μισθών είτε με απολύσεις, συγχωνεύσεις εταιρειών και δραστηριοτήτων και φυσικά εισροή κεφαλαίων η οποία μόνο από τον ιδιωτικό τομέα μπορεί να προέλθει.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης έχει αναφέρει ότι η περιουσία που πλήρωσε ο ελληνικός λαός, οι γραμμές του μετρό, οι σήραγγες, οι σταθμοί, τα μηχανήματα, τα λεωφορεία, τα τρόλλεϋ, τα αμαξοστάσια, τα τραμ, μπαίνουν ως εγγύηση στο Υπερταμείο.
«Παρέλαβαν τις συγκοινωνίες υγιείς και πλεονασματικές! Μέσα σε 1,5 χρόνο τις κατάντησαν ξανά ελλειμματικές. Σχεδόν σε 100 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το έλλειμμα του 2016. Από τα 2.000 λεωφορεία κυκλοφορούν λιγότερο από 1.000. Παρέλαβαν συγκοινωνίες, θα παραδώσουν συντρίμμια» τονίζει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr