H τελευταία, υπέγραψε σήμερα τη Συμφωνία Εξαγοράς Μετοχών και τη Συμφωνία Μετόχων με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την απόκτηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας, επισφραγίζεται έτσι «ένα σπουδαίο ορόσημο αυτής της στρατηγικής επένδυσης. Η συμφωνία αποτελεί την πρώτη που υπογράφεται από την China COSCO Shipping κατόπιν της εγκαθίδρυσής της και μια εμβληματική πρωτοβουλία για την επέκταση του παγκόσμιου δικτύου του Ομίλου».
«Για αρμονική και όχι πρόχειρη επένδυση» και «για μακροχρόνια δέσμευση εκμετάλλευσης του ΟΛΠ», έκανε λόγο ο πρόεδρος της China Cosco Xu Lirong σε εκδήλωση στο Ζάππειο. Παράλληλα, δεσμεύτηκε για περαιτέρω επενδύσεις και ανάπτυξη στο λιμάνι, το οποίο όπως είπε θα μετατραπεί σε «μαργαριτάρι» της Μεσογείου, ενώνοντας το εμπόριο αλλά και τον τουρισμό Ανατολής και Δύσης.
Ο κ. Lirong δεσμεύτηκε για συμβολή της Cosco στην ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας καθώς το λιμάνι του ΟΛΠ θα αναβαθμιστεί και θα μετατραπεί σε ένα διεθνές κέντρο μετεπιβίβασης και εμπορίου, ενισχύοντας την απασχόληση αλλά και συνδέοντας την ηπειρωτική με την νησιωτική Ελλάδα. Κάλεσε μάλιστα όλες τις κοινωνικές ομάδες και όλους του Έλληνες να είναι στο πλευρό της Cosco, ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει και τους 1300 εργαζόμενους στον ΟΛΠ για τη στήριξη.
Κλείνοντας, ο κ. Lirong χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα, «ιστορική», ενώ παρομοίασε το λιμάνι με την Αργώ: «ας το αφήσουμε να κάνει το ταξίδι του για να επιστρέψει με το χρυσόμαλλο δέρας» είπε χαρακτηριστικά.
«Η στρατηγική επένδυση της Κίνας συμπίπτει με τη δική μας πολυδιάστατη ανάγκη διεύρυνσης στο πλαίσιο της ΕΕ», επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασακης σε ειδική τελετή που έγινε στο Ζάππειο μετά την υπογραφή της συμφωνίας.
Ο κ. Δραγασάκης χαρακτήρισε μακράς πνοής και στρατηγικής σημασίας τις σχέσεις Ελλάδας και Κίνας σημειώνοντας πως «σήμερα μπήκαν τα θεμέλια». «Μπορεί» όπως είπε «να καθυστέρησε η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης ωστόσο έπρεπε να διασφαλίσουμε πως πρόκειται για επένδυση οικονομικά και κοινωνικά βιώσιμη». «Για την κυβέρνηση είναι στρατηγικής σημασίας οι επενδύσεις να γίνονται με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντας, του πολιτισμού και τις θέσεις εργασίας» επεσήμανε ο κ. Δραγασάκης.
«Πιστεύουμε πως η σύμβαση παραχώρησης μας επιτρέπει να χαρακτηρίσουμε και ως δική μας την επένδυση, για να κάνουμε τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης και να δημιουργήσουμε δίκτυο υποδομών, μεταποίησης, logists. Σήμερα αρχίζουμε και την υλοποίηση όλου αυτού του σχεδίου με τις εξής προτεραιότητες» είπε και ανέφερε:
- Αναβάθμιση διχτύου μεταφορών θαλάσσιου και χερσαίου άξονα από την Ηγουμενίτσα στον Έβρο και από τον Πειραιά στα Βόρεια σύνορα. Να δημιουργήσουμε μια «σιδηροδρομική Εγνατία» για την εξυπηρέτηση μεταφορών και διχτύων.
- Επέκταση των δυνατοτήτων ανάπτυξης του τουρισμού. Υπάρχουν μικρά και πρακτικά προβλήματα που πρέπει να λύσουμε.
- Εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Έχουμε 100 προϊόντα ΠΟΠ κι άλλα τόσα με πιστοποιήσεις και βραβεύσεις. Πρέπει να βρούμε τρόπο να συνδέσουμε τον Έλληνα μικρό παραγωγό με τον κινέζο καταναλωτή.
Τέλος, ο κ. Δραγασάκης τόνισε πως σήμερα αρχίζουμε να υλοποιούμε την ατζέντα των θεμάτων για τα οποία έχουμε δεσμευτεί. Η επίσκεψη τον Ιούνιο της ελληνικης αντιπροσωπείας, είναι μια καλή αφορμή για να διευρύνουμε την ατζέντα των δράσεων.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr