Διατηρώντας την κόντρα με το ΤΑΙΠΕΔ, ο αρμόδιος υπουργός προχώρησε σε διορισμό νέων διοικήσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρά το γεγονός ότι το Ταμείο – αρμόδιο για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας – είχε ζητήσει να μην αλλάξει η διοίκηση της εταιρείας μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Την Πέμπτη εγκρίθηκε από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής ο διορισμός των προτεινομένων από τον υπουργό Υποδομών για τις θέσεις του προέδρου του ΔΣ και του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κκ. Παναγιώτη Θεοχάρη και Φίλιππου Τσαλίδη, αντίστοιχα, με 11 ψήφους υπέρ, μία κατά, επτά «παρών» και μία αποχή.
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεται στις εννέα αποκρατικοποιήσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση, τόνισε ο Χρ. Σπίρτζης. Μάλιστα, επικαλέστηκε έγγραφο των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών, το οποίο σημειώνει ότι η θητεία του ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει λήξει ήδη από το 2014 και ότι επομένως υπάρχει ζήτημα νομιμότητας των αποφάσεων της εταιρείας, απαντώντας έτσι στις θέσεις του ΤΑΙΠΕΔ.
Η αλλαγή της διοίκησης επιβάλλεται, σημείωσε ο κ. Σπίρτζης, για να υπάρχει νόμιμη σύνθεση του ΔΣ, για να υπογραφούν οι διεταιρικές συμβάσεις των σιδηροδρομικών φορέων και για να συνεχιστεί ομαλά το μεταφορικό έργο της εταιρείας αλλά «και για να μη συνεχιστεί η κατάρρευσή της», απάντησε ο Σπίρτζης στις αιτιάσεις του ΤΑΙΠΕΔ.
Απαξιωτικές δηλώσεις για τηνΤΡΑΙΝΟΣΕ
Έδωσε έμφαση τις «τεράστιες ελλείψεις» της εταιρείας σε προσωπικό, τροχαίο υλικό και στη συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν έχει γίνει εδώ και δέκα χρόνια, προκαλώντας την αντίδραση του βουλευτή της ΝΔ κ. Γιάννη Τραγάκη, ο οποίος κατηγόρησε τον κ. Σπίρτζη ότι απαξιώνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την πώλησή της και εγκάλεσε τον υπουργό Υποδομών για το γεγονός ότι δεν έχει τοποθετήσει διοίκηση στην εταιρεία εδώ κι έναν χρόνο.
Άφησε επίσης αιχμές για την κερδοφορία της εταιρείας, σημειώνοντας ότι οι επιδοτήσεις για τα δρομολόγια των «άγονων γραμμών» δεν είχαν δοθεί για δύο χρόνια και ότι η σύμβαση ΟΑΣΑ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον προαστιακό της προσφέρει «απίστευτα έσοδα», παρατηρώντας μάλιστα ότι αυτή καταγράφεται όχι «επειδή είχαμε αύξηση σιδηροδρομικού έργου», αλλά «για άλλους λόγους».
Ο κ. Σπίρτζης κάλεσε την αντιπολίτευση να κάνει την αυτοκριτική της, καθώς φέρει την ευθύνη του σχεδιασμού του διαγωνισμού, ωστόσο παραδέχθηκε «ολιγωρία» από την κυβέρνηση στην αντικατάσταση των διοικήσεων, σχολιάζοντας ότι «δεν είμαστε συνηθισμένοι να έχουμε την εξουσία και σε ένα μήνα να έχουμε αλλάξει τα πάντα όπως γινόταν από άλλες κυβερνήσεις».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr