Ο διαγωνισμός για την κατασκευή του τμήματος Ψαθόπυργος - Ρίο του άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ) που ανέδειξε πριν από ένα χρόνο περίπου την Πόρτο Καρράς του ομίλου Τεχνική Ολυμπιακή (Στέγγου), σκοντάφτει στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο δεν εγκρίνει την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 174 εκατ. ευρώ, το οποίο πέρασε δια πυρός και σιδήρου έχοντας να αντιμετωπίσει σειρά προσφυγών καθώς και δύο εκλογικές αναμετρήσεις. Η δύο εκλογικές αναμετρήσεις άφησαν ορφανή την ΕΡΓΟΣΕ από διοίκηση με αποτέλεσμα να μην υπάρχει δυνατότητα υπογραφής οποιασδήποτε σύμβασης.
Υπενθυμίζεται ότι μειοδότης στο συγκεκριμένο διαγωνισμό ήταν η ιταλική εταιρεία GD Infrastutture Srl. η οποία είχε καταθέσει προσφορά, που ήταν κατά 13 εκατ. ευρώ φθηνότερη έναντι του δεύτερου μειοδότη, δηλαδή της Πόρτο Καρράς.
Όμως, η τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θεώρησε πως οι Ιταλοί έπρεπε να αποκλειστούν καθώς το πιστοποιητικό της ασφαλιστικής ενημερότητας που προσκόμισαν στον διαγωνισμό δεν έφερε την... “σφραγίδα apostile” (σ.σ. βεβαιώνει τη γνησιότητα εγγράφων που έχουν εκδοθεί από ξένες αρχές). Η ιταλική πλευρά υποστήριζε πως το πιστοποιητικό αυτό, σύμφωνα με την Ιταλική πρακτική και πραγματικότητα, εκδίδεται μόνο ηλεκτρονικά και ως ηλεκτρονικό πιστοποιητικό δεν ήταν σε καμία περίπτωση κατά νόμον υποχρεωτικό αλλά και δυνατόν να τεθεί η σφραγίδα apostile. Οι αιτιάσεις της GD Infrastutture, που σύμφωνα με πληροφορίες συνεργάζονταν με την ΜΗΧΑΝΙΚΗ δεν έγιναν δεκτές.
Το Ψαθόπυργος – Ρίο είναι ένα από τα τελευταία τμήματα προς ανάθεση στο σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι) καθώς τα περισσότερα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr