Η τραγική εικόνα των οικονομικών των συγκοινωνιακών οργανισμών επιβάλλει δραστικές κινήσεις σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής αλλά και διαχείρισης λειτουργικού κόστους. Μεταξύ των προβλέψεων του σχεδίου αναδιάρθρωσης είναι και η αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου. Την ίδια στιγμή προγραμματίζεται η δημιουργία ενιαίου σώματος ελεγκτών για όλα τα μέσα μεταφοράς με στόχο την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη μάστιγα που πλήττει τον Οργανισμό.
Μεταξύ των στοιχημάτων που θέτει το υπουργείου Υποδομών είναι και η προώθηση των μαζικών προϊόντων (καρτών απεριορίστων διαδρομών), που φέρνουν ζεστό χρήμα στον οργανισμό εξασφαλίζοντας παράλληλα συστηματικούς επιβάτες ενισχύοντας τη συγκοινωνιακή εικόνα των εταιρειών.
Στα λεωφορεία πρόκειται να τοποθετηθούν μπάρες εισόδου, με παράλληλα υποχρεωτική είσοδο από την μπροστινή πόρτα. Το μέτρο έχει εφαρμοστεί πιλοτικά σε ορισμένες γραμμές και έχει στόχο τον αποτελεσματικότερο έλεγχο της εισιτηριοδιαφυγής. Ωστόσο υπάρχει έντονη ανησυχία ότι το μέτρο μαζί με τις μπάρες εισόδου μπορεί να προκαλέσουν σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής. Προγραμματίζεται επίσης ακόμη μία αναμόρφωση του δικτύου λεωφορείων και τρόλεϊ ώστε να λειτουργήσουν τροφοδοτικά τα οδικά μέσα προς τα μέσα σταθερής τροχιάς. Πρόκειται βέβαια για ένα εγχείρημα το οποίο επιχειρείται εδώ και πέντε χρόνια περίπου και οι τροποποιήσεις διαδέχονται η μία την άλλη χωρίς κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Αναζητείται επίσης ένας αποτελεσματικός μοχλός πίεσης προς τα υπουργεία που προωθούν κοινωνικές πολιτικές παρέχοντας εκπτώσεις στα εισιτήρια για ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού, ώστε να καταβάλλουν στον ΟΑΣΑ το αντίτιμο της έκπτωσης που παρέχουν. Στόχος είναι να καταβάλλεται το ποσό έγκαιρα και συστηματικά. Τέλος για ακόμη μία φορά προγραμματίζεται η αλλαγή του ονόματος του ΟΑΣΑ σε «Συγκοινωνίες Αθηνών».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr