Πρόκειται για διάταξη που έχει περιληφθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και παρέχει τη δυνατότητα να τεθεί πιλοτικά, και για ορισμένο χρονικό διάστημα σε κυκλοφορία λεωφορείο χωρίς τη φυσική παρουσία οδηγού επί του οχήματος.
Η αιτιολογική έκθεση της συγκεκριμένης διάταξης απαντά δε και στις ενστάσεις του κατά πόσον θα είναι ασφαλή και λειτουργικά, εξηγώντας πως η τεχνολογική πρόοδος επιτρέπει πλέον την ασφαλή, για δημόσια κυκλοφορία, λειτουργία τέτοιων οχημάτων, τα οποία πέραν των μηχανισμών, εξαρτημάτων και συσκευών που φέρουν όλα τα οχήματα της αντίστοιχης κατηγορίας, είναι εφοδιασμένα με έξυπνα συστήματα χειρισμού (ITS). Ο χειρισμός τους γίνεται από εκπαιδευμένους χειριστές σε απομακρυσμένο σημείο ελέγχου, οι οποίοι επιβάλλεται να βρίσκονται καθ΄ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του οχήματος στο Κέντρο Ελέγχου.
Βασική προυπόθεση οι αλλαγές στον τρόπο κυκλοφορίας
Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για την ασφάλεια όλων των χρηστών της οδού, καθώς η θέση σε κυκλοφορία των «οχημάτων χωρίς οδηγό» υπόκειται σε σειρά διαδικαστικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων, όπως είναι η κατάρτιση και έγκριση ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης.
Παράλληλα λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τη διασφάλιση αυξημένου επιπέδου οδικής ασφάλειας με τη διαμόρφωση ειδικού περιβάλλοντος κυκλοφορίας, το οποίο περιλαμβάνει την παρακολούθηση, τόσο του οχήματος, όσο και της οδού μέσω καμερών.
Ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος έσπευσε σήμερα να επισημάνει, σχολιάζοντας τα ερωτήματα που τέθηκαν από βουλευτές, ότι είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως η Ελλάδα συγκαταλέγεται διεθνώς στις πρωτοπόρες χώρες που συμμετέχουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, ενώ διαβεβαίωσε ότι κατά την πειραματική εφαρμογή του προγράμματος θα ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή κυκλοφορία των λεωφορείων χωρίς οδηγό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr