Την ίδια στιγμή το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου) ετοιμάζεται για την εφαρμογή εναλλακτικού σχεδίου, σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι φόβοι που θέλουν τον διαγωνισμό να ναυαγεί. Μοναδικός ενδιαφερόμενος για την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ παραμένουν οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), οι οποίοι όμως συνδέουν το ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αυτό για τον ΟΛΘ (Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης). Στόχος της ρωσικής πλευράς, όπως φέρονται να διαμηνύουν ρωσικά κυβερνητικά στελέχη, είναι η απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) μαζί με τον ΟΛΘ, διαγωνισμό στον οποίο συμμετέχουν ήδη.
Αποχωρούν οι Ρώσοι από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Σε περίπτωση που δεν λάβει τέτοια διαβεβαίωση - το οποίο είναι πολύ πιθανό καθώς η πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ δεν μπορεί να δεσμευτεί για το αποτέλεσμα τριών ανεξάρτητων διαγωνισμών - οι Ρώσοι αναμένεται να αποχωρήσουν από την διαδικασία τόσο για τον ΟΛΘ όσο και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σχεδόν βέβαιη ωστόσο θεωρείται η παραμονή τους στην αντίστοιχη διαδικασία για την ΕΕΣΣΤΥ. Το ΤΑΙΠΕΔ τηρεί στάση αναμονής - όχι όμως για πολύ - καθώς σύμφωνα με πληροφορίες σε περίπτωση που διαπιστώσει ότι η ρωσική πλευρά προτίθεται να αποσυρθεί ή να καταθέσει συμβολικό τίμημα για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κηρύξει τον διαγωνισμό άγονο, πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Δύο σενάρια για την επόμενη μέρα
Τα δύο σενάρια που επεξεργάζεται το ΤΑΙΠΕΔ για την επόμενη ημέρα είναι η προκήρυξη νέου διαγωνισμού με ταχύτατους ρυθμούς όμως. Το δεύτερο σενάριο θέλει το ΤΑΙΠΕΔ να προκηρύσσει διαγωνισμό μόνο για τις εμπορευματικές δραστηριότητας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που παρουσιάζουν και μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον. Σε αυτή την περίπτωση η επιβατική δραστηριότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα παραμείνει στο Δημόσιο, χρηματοδοτούμενη με 50 εκατ. ευρώ ετησίως που της αναλογούν για την εκτέλεση των άγονων δρομολογίων σε ετήσια βάση.
Νομοσχέδιο που ρυθμίζει ζητήματα ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σημειώνεται μάλιστα ότι αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην Βουλή νομοσχέδιο το οποίο παρατείνει την επιδότηση των άγονων σιδηροδρομικών δρομολογίων για επιπλέον τρία χρόνια (η επιδότηση των άγονων δρομολογίων προβλεπόταν έως το 2015). Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι οι τραπεζικές καταθέσεις του ΟΣΕ διασφαλίζονται από ενδεχόμενες κατασχέσεις για τα επόμενα 3 χρόνια. Παράλληλα μεταβιβάζεται από τον ΟΣΕ η διαχείριση του τροχαίου υλικού στην ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ ορίζει τη σύσταση επιτροπής διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων και συμβάντων.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr