Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ:
Η γραμμή Ε22 μετονομάζεται σε Ε22 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ(EXPRESS)» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στο σταθμό Μετρό «Ελληνικό». Η αφετηρία της γραμμής μεταφέρεται από την οδό Σίνα (Ακαδημία) στο σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η διαδρομή της στο τμήμα Γλυφάδα-Σαρωνίδα παραμένει ως έχει, ενώ στη συνέχεια η σύνδεση με τον σταθμό μετρό «Ελληνικό» πραγματοποιείται μέσω των οδών Καράγιωργα/Ζέρβα και Βουλιαγμένης.
Η γραμμή Χ97 μετονομάζεται σε Χ97 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ (EXPRESS)». Η αφετηρία της γραμμής μεταφέρεται από το σταθμό μετρό «Δάφνη» στο σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η διαδρομή της στο τμήμα Ελληνικό-Αερολιμένας Αθηνών παραμένει ως έχει.
Η γραμμή 171 μετονομάζεται σε 171 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΒΑΡΚΙΖΑ» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στο σταθμό Μετρό «Ελληνικό». Η αφετηρία της γραμμής μεταφέρεται από το σταθμό μετρό «Αγ. Δημήτριος» στο σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η διαδρομή της στο τμήμα Ελληνικό-Βάρκιζα παραμένει ως έχει.
Η γραμμή 124 μετονομάζεται σε 124 «ΓΛΥΦΑΔΑ - ΑΓ.ΤΡΙΑΔΑ - ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στο σταθμό Μετρό «Ελληνικό». Το τέρμα της γραμμής μεταφέρεται από την οδό Κ. Αθανάτου στο σταθμό μετρό «Ελληνικό». Η διαδρομή της γραμμής παραμένει ως έχει στο τμήμα Γλυφάδα - Αγ. Τρύφωνας, ενώ στη συνέχεια η σύνδεση με τον σταθμό μετρό «Ελληνικό» πραγματοποιείται μέσω των οδών Κ. Αθανάτου, Γούναρη και Ιασωνίδου.
Οι γραμμές 141 και 247 θα λειτουργούν με νέες διαδρομές και ονομασίες. Η γραμμή 141 μετονομάζεται σε 141 «ΣΤ.ΔΑΦΝΗ-ΚΑΛΑΜΑΚΙ» και η γραμμή 247 μετονομάζεται σε 142 «ΣΤ.ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΚΑΛΑΜΑΚΙ». Οι νέες γραμμές θα λειτουργούν ως τροφοδοτικές γραμμές των σταθμών μετρό «Δάφνη» και «Αργυρούπολη». Η διαδρομή της γραμμής 141 θα καλύπτει το τμήμα της υφιστάμενης διαδρομής της γραμμής 141 από το Στ. Μετρό Δάφνη έως την λεωφ. Ποσειδώνος στο Καλαμάκι, ενώ η διαδρομή της γραμμής 142 θα καλύπτει το υπόλοιπο τμήμα της υφιστάμενης διαδρομής της γραμμής 141 καθώς και τμήμα της υφιστάμενης διαδρομής της γραμμής 247, έως το σταθμό Μετρό «Αργυρούπολη».
Η γραμμή 155 συνενώνεται με τη γραμμή 216, μετονομάζεται σε 155 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΣΤ.ΑΛΙΜΟΣ - ΑΓ.ΜΑΡΙΝΑ» και μετατρέπεται σε τροφοδοτική γραμμή στο σταθμό Μετρό «Άλιμος». Η διαδρομή της νέας γραμμής προκύπτει από τις υπάρχουσες διαδρομές των γραμμών 155 και 216 με μικρές τροποποιήσεις.
Η γραμμή 101 μετονομάζεται σε 101 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΑΛΙΜΟΣ». Η διαδρομή τροποποιείται, ώστε να εξυπηρετεί τοπικές μετακινήσεις στις περιοχές Ελληνικού και Αλίμου και παράλληλα να συνδέει συγκοινωνιακά τις παραπάνω περιοχές με τον σταθμό μετρό «Άλιμος». Η αφετηρία της γραμμής παραμένει στην οδό Θράκης και η νέα διαδρομή της πραγματοποιείται μέσω των οδών: Θράκης, Πλαπούτα, Ιασωνίδου, Ριζούντος, Καισαρείας, Γερουλάνου, Βουλιαγμένης, Δωδεκανήσου, Ησιόδου, Ιωνίας, Θεομήτορος, Καλαμακίου, Ποσειδώνος, Αλίμου, Κυθηρίων, Ιωνίας, Ησιόδου, Δωδεκανήσου, Βουλιαγμένης, Γερουλάνου, Αβέρωφ, Κρώμνης, Τριπόλεως, Ιασωνίδου, Γούναρη, Θράκης, Ελ. Βενιζέλου, Τριπόλεως, Θράκης.
Επίσης, αναστέλλεται η λειτουργία των γραμμών:
210 «ΤΕΡΨΙΘΕΑ - ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» δεδομένου ότι η περιοχή που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη γραμμή καλύπτεται συγκοινωνιακά από τις λεωφορειακές γραμμές 124 «ΓΛΥΦΑΔΑ - ΑΓ.ΤΡΙΑΔΑ - ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ», 154 «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ (ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΒΟΥΛΑΣ)», 205 «ΓΛΥΦΑΔΑ - ΣΟΥΡΜΕΝΑ - ΤΕΡΨΙΘΕΑ» και Α4 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ - Κ. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓ/ΠΟΛΗ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ».
202 «ΣΤ.ΔΑΦΝΗ - ΣΤ.ΣΥΓΓΡΟΥ-ΦΙΞ» λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης και δεδομένου ότι η περιοχή που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη γραμμή καλύπτεται συγκοινωνιακά από τις λεωφορειακές γραμμές 131 «ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ - ΑΜΑΞ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ», 218 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ» και 232 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΒΥΡΩΝΑΣ».
Ακόμη, πυκνώνουν τα δρομολόγια της λεωφορειακής γραμμής Β2 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΑΓ. ΚΟΣΜΑΣ (μέσω ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ)».
Έτσι, ο Σταθμός «Ηλιούπολη» θα συνδέεται με τις γραμμές
109 «ΑΝΩ ΚΑΛΑΜΑΚΙ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ»
154 «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ(ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΒΟΥΛΑΣ)»
155 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΤ.ΑΛΙΜΟΣ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ» (προς Αγ. Μαρίνα)
Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΕΥΡΥΑΛΗ)»
Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ)»
Ο Σταθμός «Άλιμος» θα συνδέεται με τις γραμμές
101 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΑΛΙΜΟΣ»
154 «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ(ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΒΟΥΛΑΣ)
155 «ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΤ.ΑΛΙΜΟΣ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ»
Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΕΥΡΥΑΛΗ)»
Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ)»
Ο Σταθμός «Αργυρούπολη» θα συνδέεται με τις γραμμές
142 «ΣΤ.ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΚΑΛΑΜΑΚΙ»
Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΕΥΡΥΑΛΗ)»
Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ)»
Ο Σταθμός «Ελληνικό» θα συνδέεται με τις γραμμές
124 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΑΓ.ΤΡΙΑΔΑ-ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ»
171 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΒΑΡΚΙΖΑ»
205 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΣΟΥΡΜΕΝΑ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ»
Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΕΥΡΥΑΛΗ)»
Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΓΛΥΦΑΔΑ(ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ)»
Ε22 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΑΡΩΝΙΔΑ (EXPRESS)»
Χ97 «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ(EXPRESS)»
Χωρίς πάρκινγκ οι νέοι σταθμοί
Με τη νέα επέκταση του Μετρό εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται καθημερινά επιπλέον 80.000 επιβάτες, γεγονός που σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους θα συμβάλει ουσιαστικά στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Πάντως, μέχρι στιγμής δεν έχουν εξασφαλιστεί χώροι στάθμευσης γύρω από τους νέους σταθμούς και κυρίως στον σταθμό του Ελληνικού, ο οποίος θα είναι τερματικός και αναμένεται να υποδέχεται καθημερινά τους περισσότερους επιβάτες.
Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 2 του μετρό προς το Ελληνικό, μήκους 5,5 χλμ., έχει ολοκληρωθεί από τις αρχές του 2011, αλλά η παράδοσή της καθυστέρησε λόγω του σκανδάλου στο οποίο ενεπλάκη η Siemens, η εταιρεία στην οποία έχει ανατεθεί η προμήθεια του συστήματος σηματοδότησης των γραμμών 2 και 3 του μετρό.
Και οι τέσσερις σταθμοί βρίσκονται κατά μήκος της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και διαθέτουν εισόδους - εξόδους και στις δύο πλευρές του δρόμου.
Επέκταση του τραμ
Ταυτόχρονα με τη λειτουργία των νέων σταθμών της επέκτασης προς το Ελληνικό, αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση της γραμμής του τραμ μέχρι τον σταθμό του Ελληνικού. Μέσω της επέκτασης αυτής, το τραμ θα συνδέει τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης με το παραλιακό μέτωπο, από το ύψος του Αγίου Κοσμά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και αργότερα (από το 2015) έως το λιμάνι του Πειραιά.
Οι άλλες επεκτάσεις
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται η παράδοση του έβδομου και τελευταίου σταθμού μετρό για φέτος, του σταθμού Αγία Μαρίνα στον Δήμο Χαϊδαρίου.
Τους επόμενους μήνες θα αρχίσουν οι εργασίες για την επέκταση της γραμμής από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά με κατάληξη στο κέντρο της πόλης, ενώ η εταιρεία Αττικό Μετρό αναζητά τρόπους χρηματοδότησης για την έναρξη των προκαταρκτικών έργων κατασκευής της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του μετρό που θα συνδέει το Γαλάτσι με το Μαρούσι μέσω των πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr