Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Με βάση τους νέους σχεδιασμούς, η επέκταση του προαστιακού από Κορωπί προς Λαύριο θα έχει μήκος 31 χλμ και σχεδιάζεται για ταχύτητα κίνησης των συρμών 120 χλμ την ώρα.
Η γραμμή θα φτάνει στην Κερατέα, ακολουθώντας την παλιά χάραξη του τρένου της Λαυρεωτικής, όμως στη συνέχεια θα συνεχίζει με νέα χάραξη με κατεύθυνση νοτιοανατολικά, θα περνάει από σήραγγα μήκους 1,4 χλμ στα Βίλια, θα παρακάμπτει τον αρχαιολογικό χώρο του Θορικού, θα διασχίζει το Μαρκόπουλο και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου.
Μελετάται να δημιουργηθούν δύο σταθμοί σε Μαρκόπουλο και Λαύριο, αντίστοιχα, και συνολικά επτά στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγυάλι, Θορικό και Λαύριο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο φόντο της υπέρμετρης επιβάρυνσης των ναυτιλιακών εταιριών από το κόστος καυσίμων ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης, έχει επαναφέρει το θέμα του ανασχεδιασμού των ακτοπλοϊκών γραμμών με αφετηρία το λιμάνι αυτό της Α. Αττικής.
Ωστόσο παρά τα νέα δεδομένα που διαμορφώνει η έκκριση της κοινοτικής διεύθυνσης δεν είναι γνωστός ο ακριβής χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου.
Επίσης, θετικά αξιολόγησαν οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το αίτημα για χρηματοδότηση των μελετών της ΕΡΓΟΣΕ για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου και στην Καβάλα.
Η επέκταση προς Καβάλα προβλέπει στην κατασκευή της μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 31,8 χλμ, που θα συνδέει το νέο λιμάνι της πόλης, που βρίσκεται στη Νέα Καρβάλη, με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, στους Τοξότες της Ξάνθης. Μάλιστα, θα αποτελέσει το τέρμα της υπό σχεδιασμό μελλοντικής «σιδηροδρομικής Εγνατίας» που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Θράκη και θα κινείται παράλληλα με την Εγνατία Οδό.
Ήδη, δρομολογούνται οι διαδικασίες για την έκδοση των αποφάσεων χρηματοδότησης των εν λόγω έργων. Σύμφωνα με το «ΒΗΜΑ», η ΕΡΓΟΣΕ καλείται να προκηρύξει άμεσα τις δύο μελέτες. αφού η όλη διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015.